M-Sport podaje skład na sezon 2014. Kubica w zespole!

M-Sport podał dziś oficjalnie swój skład kierowców na sezon WRC 2014. Układanka jest już kompletna i nie zabrakło w niej Roberta Kubicy.

Obraz
Źródło zdjęć: © fot. elfynevans.com
Marcin Łobodziński

Zgodnie z oczekiwaniami i plotkami zespół M-Sport prowadzony przez Malcolma Wilsona będą reprezentowali Mikko Hirvonen i Elfyn Evans. Trzecią Fiestę RS WRC dostanie Robert Kubica. Tym samym nie potwierdziły się plotki, jakoby miał on jeździć w przyszłym roku czwartym Volkswagenem Polo R WRC.

Tytularnym sponsorem ma pozostać oczywiście Qatar. Jednak Roberta Kubicę będzie wspierała firma LOTOS i to w barwy producenta paliw zostanie pomalowana Fiesta mistrza WRC-2.

Obraz
© fot. Citroen

Bardzo się cieszę, że wystartuję we wszystkich 13 rundach Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata w Fieście RS WRC. Wsparcie mojego partnera Grupy LOTOS w połączeniu z wiedzą i doświadczeniem M-Sportu stworzą solidne podstawy pod mój dalszy rozwój. Z niecierpliwością oczekuję na zdobywanie cennych doświadczeń na odcinkach mistrzostw świata.

Szef zespołu Malcolm Wilson już podczas gali FIA w Cité du Cinéma w Saint-Denis, gdzie Kubica został Osobowością Roku, wypowiadał się o nim w samych superlatywach. Zapewniał, że M-Sport jest dla niego właściwym zespołem i że sam zaopiekuje się jego talentem. Podczas ogłoszenia składu M-Sportu potwierdził to, o czym mówił wcześniej:

Jestem podekscytowany tym, że Robert będzie startował w następnym sezonie Fiestą. Od kiedy pojawił się na scenie WRC z początkiem tego roku, bardzo chcieliśmy mieć go u nas na pokładzie. Myślę, że możemy spodziewać się po Robercie wielkich rzeczy w 2014 roku. Wystarczy przyjrzeć się sposobowi jego przygotowania do sezonu 2013, żeby przekonać się, ile to wszystko dla niego znaczy. Niewielu kierowców ma taką pasję i głód ścigania jak on. Naprawdę wierzę, że M-Sport może mu zaoferować wszystkie środki potrzebne do zrobienia postępów w rajdach.

Na razie jednak Robertowi potrzeba kilometrów oesowych w samochodzie klasy WRC. Dlatego też barw fabrycznego zespołu będzie wspólnie z Hirvonenem bronił Elfyn Evans.

Obraz
© fot. elfynevans.com

To absolutnie fantastyczne uczucie! Poprzedni rok był dla nas okresem rozwoju. Wspaniale, że teraz mogę zrobić kolejny krok w mojej karierze i wraz z Danem naprawdę pójść naprzód w zespole. Wspaniałe w tym programie jest to, że dano nam czas. Cały zespół nas wspiera i mamy długoterminowy plan dostania się tam, gdzie chcemy się znaleźć. To jest dopiero pierwszy krok. Jestem niezwykle wdzięczny Malcolmowi i M-Sportowi za tę szansę i za to, że wierzą w moją przyszłość. Oczywiście nie mamy złudzeń, że będzie to łatwy rok. Musimy potraktować ten sezon jako okres nauki. W kalendarzu jest dużo rajdów, w których nigdy dotąd nie startowałem. W pierwszej połowie sezonu zadaniem będzie ukończenie każdego rajdu, zdobycie wiedzy i doświadczenia. Obecność Mikko i Jarmo w zespole to dla nas duży plus. Oni wiedzą, jak wygrywać na tym poziomie i wiele możemy się od nich nauczyć.

Niespełna 25-letni Walijczyk sezon 2013 spędził za kierownicą fabrycznego Forda Fiesty R5. Jego najlepszym wynikiem było 6. miejsce w Rajdzie Niemiec i ta sama pozycja na Sardynii, gdzie startował Fiestą RS WRC. Pokonał tam m.in. Michała Kościuszkę i Madsa Østberga. Elfyn został w 2012 roku triumfatorem WRC Academy - cyklu dla młodych kierowców zorganizowanym przez M-Sport.

Obraz
© fot. Citroen

Mikko Hirvonen po prostu wspomniał o tym, o czym wie doskonale każdy fan rajdów:Naprawdę czuję, że wracam do domu. Ostatnie dwa lata była dla mnie bardzo dobre. Choć zabieram ze sobą wiele dobrych wspomnień, to nie osiągnęliśmy tego, co zamierzaliśmy. Powrót do M-Sportu da nam szansę spróbowania jeszcze raz. To nowy początek w samochodzie, w którym możemy być konkurencyjni. Jesteśmy zmotywowani i chcemy wygrywać. Znajdujemy się teraz w najlepszym miejscu, żeby tego dokonać. Są rajdy, które są naszym szczególnym celem. Wiemy, że Fiesta jest konkurencyjna na każdej nawierzchni, ale Szwecja i Finlandia to rundy, które wyjątkowo lubię. Ogólnie chciałbym powalczyć w całym sezonie. Zamierzam rywalizować o mistrzostwo i wiem, że wraz z M-Sportem możemy tego dokonać.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił