WAŻNE
TERAZ

Dowództwo Operacyjne reaguje na doniesienia o Wyrykach

"Wyciągnął" dwie firmy. Słynny prezes nagle zrezygnował

Zapewnił rozkwit koncernowi Renault i niespodziewanie postanowił rozstać się z francuską firmą. Luca de Meo zaskoczył swoją decyzją tym bardziej, że nie odchodzi do innego producenta motoryzacyjnego. Zupełnie zmienia branżę.

Luca de Meo, chief executive officer of Renault SA, during the 2025 VivaTech conference in Paris, France, on Wednesday, June 11, 2025. The annual technology and startup conference runs until June 14. Photographer: Nathan Laine/Bloomberg via Getty ImagesLuca de Meo, Photographer: Nathan Laine/Bloomberg via Getty Images
Źródło zdjęć: © GETTY | Bloomberg
Tomasz Budzik

Luca de Meo zrezygnował z funkcji szefa Renault – informuje Automotive News Europe. Francuska firma już rozpoczęła poszukiwania osoby, która go zastąpi, ale nie będzie to łatwe zadanie. Luca de Meo stał na czele Renault od 2020 r. i w tym czasie zdołał zupełnie odmienić jej oblicze. Z marki, która zdawała się jedynie odcinać kupony od niegdysiejszego blasku, Renault stało się prężnym producentem, mającym w ofercie bardzo interesujące modele.

Rozsądne podejście do gamy modelowej zaowocowało wyważoną ofertą, w której najistotniejsza jest droga w kierunku elektryfikacji, ale nie zapomina się o hybrydach i tradycyjnych samochodach spalinowych. Miało to odzwierciedlenie w wynikach finansowych firmy, które ze strat zostały przekute na zyski.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Nowy C‑HR, teraz z plusem. Toyota pokazała kolejną wersję hitu

Jak twierdzi ANE, Luca de Meo ma objąć kierowniczy fotel w firmie Kering, do której należą luksusowe marki takie jak Gucci, Saint Laurent czy Balenciaga. Może być to sporym zaskoczeniem, bo de Meo ma wieloletnie doświadczenie w branży motoryzacyjnej. Od 2015 do 2020 r. stał na czele Seata. To jego decyzji Hiszpanie zawdzięczają wydzielenie marki Cupra, która doskonale radzi sobie na europejskim rynku. Wcześniej, od 2013 r., Luca de Meo był szefem marketingu Volkswagena, a w swojej karierze był związany także z Toyotą i Fiatem.

Luca de Meo zasłynął jako specjalista od szczególnie skomplikowanych przypadków. Być może właśnie kogoś takiego potrzebuje Kering. Renault ma jednak czego żałować.

Wybrane dla Ciebie

RPO chce łagodniej. Zmiany w punktach karnych zwykłym ludziom nie pomogą [OPINIA]
RPO chce łagodniej. Zmiany w punktach karnych zwykłym ludziom nie pomogą [OPINIA]
Posypały się mandaty. Policjanci skupili się na konkretnych kierowcach
Posypały się mandaty. Policjanci skupili się na konkretnych kierowcach
Będzie nowa obwodnica przy granicy. Wiemy kiedy
Będzie nowa obwodnica przy granicy. Wiemy kiedy
Ruszyła akcja policji. Będzie trwała przez tydzień
Ruszyła akcja policji. Będzie trwała przez tydzień
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Test: Toyota Hilux GR Sport II – dokładnie taka jak trzeba
Test: Toyota Hilux GR Sport II – dokładnie taka jak trzeba
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat