"Wyciągnął" dwie firmy. Słynny prezes nagle zrezygnował

Zapewnił rozkwit koncernowi Renault i niespodziewanie postanowił rozstać się z francuską firmą. Luca de Meo zaskoczył swoją decyzją tym bardziej, że nie odchodzi do innego producenta motoryzacyjnego. Zupełnie zmienia branżę.

Luca de Meo, chief executive officer of Renault SA, during the 2025 VivaTech conference in Paris, France, on Wednesday, June 11, 2025. The annual technology and startup conference runs until June 14. Photographer: Nathan Laine/Bloomberg via Getty ImagesLuca de Meo, Photographer: Nathan Laine/Bloomberg via Getty Images
Źródło zdjęć: © GETTY | Bloomberg
Tomasz Budzik

Luca de Meo zrezygnował z funkcji szefa Renault – informuje Automotive News Europe. Francuska firma już rozpoczęła poszukiwania osoby, która go zastąpi, ale nie będzie to łatwe zadanie. Luca de Meo stał na czele Renault od 2020 r. i w tym czasie zdołał zupełnie odmienić jej oblicze. Z marki, która zdawała się jedynie odcinać kupony od niegdysiejszego blasku, Renault stało się prężnym producentem, mającym w ofercie bardzo interesujące modele.

Rozsądne podejście do gamy modelowej zaowocowało wyważoną ofertą, w której najistotniejsza jest droga w kierunku elektryfikacji, ale nie zapomina się o hybrydach i tradycyjnych samochodach spalinowych. Miało to odzwierciedlenie w wynikach finansowych firmy, które ze strat zostały przekute na zyski.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Nowy C‑HR, teraz z plusem. Toyota pokazała kolejną wersję hitu

Jak twierdzi ANE, Luca de Meo ma objąć kierowniczy fotel w firmie Kering, do której należą luksusowe marki takie jak Gucci, Saint Laurent czy Balenciaga. Może być to sporym zaskoczeniem, bo de Meo ma wieloletnie doświadczenie w branży motoryzacyjnej. Od 2015 do 2020 r. stał na czele Seata. To jego decyzji Hiszpanie zawdzięczają wydzielenie marki Cupra, która doskonale radzi sobie na europejskim rynku. Wcześniej, od 2013 r., Luca de Meo był szefem marketingu Volkswagena, a w swojej karierze był związany także z Toyotą i Fiatem.

Luca de Meo zasłynął jako specjalista od szczególnie skomplikowanych przypadków. Być może właśnie kogoś takiego potrzebuje Kering. Renault ma jednak czego żałować.

Wybrane dla Ciebie
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Ten Lexus ES z Polski przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Ten Lexus ES z Polski przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Zmiana uprawnień kat. B. Rząd podał najpóźniejszą datę
Zmiana uprawnień kat. B. Rząd podał najpóźniejszą datę
Kamery stanęły na autostradzie. Kto pojedzie 140 km/h, dostanie mandat
Kamery stanęły na autostradzie. Kto pojedzie 140 km/h, dostanie mandat
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Mechanik czeka, aż zapomnisz. O błąd łatwo szczególnie zimą
Mechanik czeka, aż zapomnisz. O błąd łatwo szczególnie zimą
Nowy Fiat 500 Hybrid wyceniony. Jest dużo droższy niż poprzednik
Nowy Fiat 500 Hybrid wyceniony. Jest dużo droższy niż poprzednik
Kolejny roadster znika z rynku. Bez pewności co do następcy
Kolejny roadster znika z rynku. Bez pewności co do następcy
35-latek ukradł busa z hurtowni. Wrócił następnego dnia pijany
35-latek ukradł busa z hurtowni. Wrócił następnego dnia pijany
52 mandaty w trakcie jednej kontroli. Kierowcy byli na celowniku od dawna
52 mandaty w trakcie jednej kontroli. Kierowcy byli na celowniku od dawna
Nowa ekspresówka na północy. Połączy dwie ważne trasy
Nowa ekspresówka na północy. Połączy dwie ważne trasy
Chcieli oszukać system. Dostali 200 punktów karnych i mandaty
Chcieli oszukać system. Dostali 200 punktów karnych i mandaty
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀