Lotus Europa do kosza!
Lotus słynie z tego, że w swoich samochodach montuje wyłącznie: 4 koła, jedną kierownicę, dwa fotele oraz silnik (zwykle 2,0 l). Przy modelu Europa zrobił wszystko inaczej, było bardziej luksusowo, bardziej codziennie i jest... bardziej porażka, niż sukces.
29.05.2010 | aktual.: 02.10.2022 20:48
Europa idzie do kosza. Praktyczne auto sportowe, to zdecydowanie nie to czego oczekiwali klienci od Lotusa. Jeżeli takie chcę, kupią Porsche 911. Ludzie pukający do tej brytyjskiej marki szukają odkurzacza z kierownicą, prowadzącego się niczym gokart i ciasnego niczym klaustrofobiczny sen!
W dodatku, Europa jest (sorry!) brzydka jak noc, a nowa Evora stylistyką bije ją na głowę. Jest piękna, jest udana. Nic zatem dziwnego, że nieudane dziecko Lotusa idzie w odstawkę. Europejscy dealerzy już wstrzymali zamówienia na bazującej na Elisie Europie. Również produkcja powoli wygasa, niczym opuszczone ognisko. Do końca roku fabryka o Europie zapomni. I dobrze, bo nie był to nadzwyczajny model.
W 2006 roku Europa została oficjalnie przedstawiona. Dysponuje 2-litrową jednostką napędową o czterech cylindrach, która produkuje około 200 KM i 200 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Założenie Lotusa było takie, że jest to Elise (czyli prowadzi się świetnie) dla nieco więcej wymagających klientów. Dostępne były/są trzy warianty wyposażenia.
Sam nie miałem przyjemności jej prowadzić, ale z tego co czytałem w brytyjskiej prasie, wiele nie straciłem...[block position="inside"]8982[/block]
Źródło: Autoblog