Lotus Eletre w szczegółach. Choć przeczy idei marki, może być hitem
Eletre ujrzał światło dzienne w marcu, szokując świat motoryzacji i zagorzałych fanów marki przyzwyczajonych do małych i lekkich aut sportowych. Duży SUV, w dodatku elektryk, to zaprzeczenie ideałów. Może jednak okazać się dojną krową.
26.10.2022 13:20
Duże, elektryczne SUV-y sportowych i luksusowych marek zyskują na znaczeniu. Nic dziwnego, że Lotus od lat balansujący na granicy bankructwa postanowił spróbować sił w tym dochodowym segmencie. Eletre niebawem trafi do sprzedaży. Z tej okazji producent pochwalił się kilkoma szczegółami technicznymi.
Wiadomo, że auto będzie dostępne w trzech wersjach: Eletre, Eletre S i Eletre R. Pierwsze dwie mają występować w parze ze słabszym napędem generującym 611 KM mocy i 710 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Takie parametry pozwolą osiągać setkę w 4,5 sekundy i rozpędzać się do 265 km/h.
Topowy wariant R będzie jeszcze mocniejszy. Producent obiecuje 917 KM, 985 Nm i 2,95 sekundy do setki. Oczywiście kosztem zasięgu, który standardowo wyniesie do 600 km na jednym ładowaniu, lecz w wersji R tylko 490 km. Warto wspomnieć, że akumulator o pojemności 112 kWh obsłuży "szybkie ładowanie". Lotus nie podał jednak konkretnej mocy. Tajemnicą pozostaje też masa własna pojazdu, choć raczej nie ma się czym chwalić.
Eletre w pierwszej kolejności trafi do Chin, Wielkiej Brytanii i kontynentalnej Europy. Klienci będą mogli wybierać spośród sześciu lakierów nadwozia i sześciu opcji wykończenia wnętrza, wliczając w to materiały pochodzące w 100-procentach z recyklingu.
Cena? Od 89 500 funtów na rodzimym rynku. Tanio nie jest, lecz chętnych pewnie i tak nie zabraknie.