Lotus Eletre w szczegółach. Choć przeczy idei marki, może być hitem

Eletre ujrzał światło dzienne w marcu, szokując świat motoryzacji i zagorzałych fanów marki przyzwyczajonych do małych i lekkich aut sportowych. Duży SUV, w dodatku elektryk, to zaprzeczenie ideałów. Może jednak okazać się dojną krową.

Tak, to naprawdę jest LotusTak, to naprawdę jest Lotus
Źródło zdjęć: © materiały prasowe | Lotus
Aleksander Ruciński

Duże, elektryczne SUV-y sportowych i luksusowych marek zyskują na znaczeniu. Nic dziwnego, że Lotus od lat balansujący na granicy bankructwa postanowił spróbować sił w tym dochodowym segmencie. Eletre niebawem trafi do sprzedaży. Z tej okazji producent pochwalił się kilkoma szczegółami technicznymi.

Wiadomo, że auto będzie dostępne w trzech wersjach: Eletre, Eletre S i Eletre R. Pierwsze dwie mają występować w parze ze słabszym napędem generującym 611 KM mocy i 710 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Takie parametry pozwolą osiągać setkę w 4,5 sekundy i rozpędzać się do 265 km/h.

Topowy wariant R będzie jeszcze mocniejszy. Producent obiecuje 917 KM, 985 Nm i 2,95 sekundy do setki. Oczywiście kosztem zasięgu, który standardowo wyniesie do 600 km na jednym ładowaniu, lecz w wersji R tylko 490 km. Warto wspomnieć, że akumulator o pojemności 112 kWh obsłuży "szybkie ładowanie". Lotus nie podał jednak konkretnej mocy. Tajemnicą pozostaje też masa własna pojazdu, choć raczej nie ma się czym chwalić.

Eletre w pierwszej kolejności trafi do Chin, Wielkiej Brytanii i kontynentalnej Europy. Klienci będą mogli wybierać spośród sześciu lakierów nadwozia i sześciu opcji wykończenia wnętrza, wliczając w to materiały pochodzące w 100-procentach z recyklingu.

Cena? Od 89 500 funtów na rodzimym rynku. Tanio nie jest, lecz chętnych pewnie i tak nie zabraknie.

  • Lotus Eletre
  • Lotus Eletre
  • Lotus Eletre
  • Lotus Eletre
  • Lotus Eletre
  • Lotus Eletre
  • Lotus Eletre
  • Lotus Eletre
  • Lotus Eletre
  • Lotus Eletre
  • Lotus Eletre
  • Lotus Eletre
  • Lotus Eletre
  • Lotus Eletre
  • Lotus Eletre
  • Tak, to naprawdę jest Lotus
  • Lotus Eletre
  • Lotus Eletre
[1/18] Lotus Eletre Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Lotus
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne