Lincoln MKZ - amerykańska broń przeciw A4 i serii 3 ujawniona [wideo]
Kilka dni temu pisaliśmy o zapowiedzi najnowszego dziecka Lincolna – modelu MKZ. Amerykański producent przedpremierowo pokazał detal auta - odsuwany panoramiczny dach. Debiut odbędzie się jutro na targach w Nowym Jorku, ale już dzisiaj ujawniono wygląd auta. Jak prezentuje się flagowy sedan marki Lincoln?
03.04.2012 | aktual.: 12.10.2022 13:09
Kilka dni temu pisaliśmy o zapowiedzi najnowszego dziecka Lincolna – modelu MKZ. Amerykański producent przedpremierowo pokazał detal auta - odsuwany panoramiczny dach. Debiut odbędzie się jutro na targach w Nowym Jorku, ale już dzisiaj ujawniono wygląd auta. Jak prezentuje się flagowy sedan marki Lincoln?
MKZ będzie bliźniakiem Forda Fusion, czyli europejskiego Mondeo. Lincoln obiecuje, że mimo wspólnej płyty podłogowej i niemal identycznej gamy oferowanych jednostek MKZ będzie dawał nabywcom znacznie więcej.
Ma powalczyć na amerykańskim rynku z takimi graczami, jak BMW serii 3 oraz Audi A4. To ambitne plany, więc Lincoln faktycznie musi zaoferować niemało. Najważniejsze różnice między MKZ a Fusionem to opcjonalnie dostępna widlasta szóstka, o wiele bardziej luksusowo wykończone wnętrze i bardziej zaawansowane technicznie urządzenia pokładowe.
Lincoln jako atuty i świadectwo ekskluzywności swojego sedana wymienia między innymi przesuwny szklany dach panoramiczny, dostępne standardowo zawieszenie CCD (Continuously Controlled Damping) z wyborem trzech ustawień – Sport, Normal, Comfort oraz sterowaną przyciskami automatyczną skrzynię biegów. Czy to naprawdę tak wiele?
MKZ jest pierwszym samochodem zaprojektowanym przez nowy zespół projektantów w Lincoln Design Studio. Powstał on pod nadzorem Maxa Wolffa, który do tej pory znany był z projektów dla Cadillaca. Wygląd auta tylko nieznacznie różni się od konceptu z Detroit. Zmieniły się przede wszystkim obudowy lusterek, klamki oraz kształt klapy bagażnika.
Początkowo MKZ będzie oferowany z trzema silnikami. Podstawowy to 2-litrowy, turbodoładowany, czterocylindrowy motor EcoBoost generujący 243 KM. Więcej emocji zagwarantuje 3,7-litrowe V6 rozwijające 304 KM. Ostatnią opcją jest napęd hybrydowy. Producent podaje, że w jego skład będzie wchodził silnik spalinowy o pojemności 2 l pracujący w obiegu Atkinsona oraz jednostka elektryczna. Łącznie zagwarantuje to maksymalnie 191 KM mocy.
2-litrowy motor z turbodoładowaniem oraz jednostka V6 będą dostępne z 6-biegowym automatem. Oferowane będą dla nich dwa warianty napędu – na przednią oraz na obie osie. MKZ z napędem hybrydowym będzie sprzedawany z przekładnią bezstopniową (CVT).
Lincoln ma być oferowany w standardzie z systemami SYNC oraz MyLincoln Touch. Na pokładzie znajdą się też 11-głośnikowy system audio, podgrzewane fotele przednie i fotel kierowcy regulowany elektrycznie w 10 kierunkach. Do MKZ-a trafi również system aktywnej redukcji hałasu.
Źródło: carscoop