Limity prędkości na wszystkich niemieckich autostradach?

Niemieckie autostrady są rajem dla kierowców - szczególnie te odcinki, na których nie obowiązują żadne ograniczenia prędkości. Okazuje się, że w ferworze politycznej walki między niemieckimi partiami pojawiła się propozycja, aby prędkość na wszystkich niemieckich autostradach ograniczyć do 120 km/h.

Fot. fourtitude.comFot. fourtitude.com
Arkadiusz Gabrysiak

Obecnie około 40% niemieckich autostrad to odcinki z limitem 130 km/h. Reszta to odcinki bez ograniczenia prędkości. Lider niemieckiej partii politycznej SPD Sigmar Gabriel popiera wprowadzenie limitu prędkości na wszystkich niemieckich autostradach do 120 km/h. Za tą inicjatywą opowiada się również niemiecka Partia Zielonych.

Sigmar Gabriel twierdzi, że na odcinkach autostrad z limitem prędkości występuje mniej wypadków niż na odcinkach bez ograniczenia prędkości. W opozycji znajduje się niemiecki automobilklub ADAC, który twierdzi, że niemieckie autostrady są bardzo bezpieczne, a ze statystyk wynika, że jedynie do 11% wszystkich wypadków w Niemczech w 2012 roku doszło na autostradach.

Co z tego wyjdzie? Nie jesteśmy w stanie przewidzieć, jednak spór zapewne szybko się nie skończy.

Źródło: AutocarWCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej