Le Mans(ory) – Mansory Continental GTC Le Mansory (2012) [Top Marques Monaco 2012]
Na wystawie w Monaco niemiecki tuner – Mansory – pokazał pakiet zmian przygotowany do nowego Bentleya Continentala GTC. Zestaw nosi nazwę kojarzącą się ze słynnym francuskim 24-godzinnym wyścigiem.
23.04.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:03
Pakiet o nazwie "Le Mansory" był dostępny już kilka lat temu do modelu Continental GT pierwszej generacji. Teraz tuner opracował nowy kit do nowego Bentleya. Oczywiście nazwa kojarząca się z 24 Heures du Mans nie ma tak naprawdę z wyścigiem nic wspólnego, choć zapewne jest to celowy zabieg niemieckiej firmy tuningowej.
Ulepszenia wizualne Bentleya nie są może radykalne, ale łatwo je zauważyć. Z przodu znajduje się teraz nowy zderzakospojler z wielkimi wlotami powietrza, zestawem diod LED wokół dwóch otworów oraz listwą pod spodem. Do tego jest nowa pokrywa silnika z wylotami powietrza.
Łatwo zauważyć, że styliści poszerzyli przednie i tylne błotniki (przednie o 25 mm na stronę, a tylne o 30 mm) oraz dodali nakładkę na progi również z listwą. W tylnej części wymieniono pokrywę bagażnika na nową, wyposażoną w niewielki spojler oraz dodano imitację dyfuzora pod zderzakiem. Dostosowano też pod względem szerokości tylny zderzak do reszty karoserii.
Na zdjęciach widać, że przednia oraz boczne listwy, oprawy zewnętrznych lusterek, dyfuzor i spojler z tyłu zrobione są włókna węglowego. W rzeczywistości wszystkie części zainstalowane przez Mansory są kompozytowe, tyle że większość z nich pomalowano na kolor nadwozia.
Do nadwozia dopasowano felgi. Ponieważ Continental GTC ma napęd na wszystkie koła, w tym wozie obręcze przednie i tylne mają ten sam rozmiar – 10,0 x 22”. Mechanicy podają, że felgi są lżejsze od standardowych, co oznacza, że w zmodyfikowanym samochodzie są mniejsze masy nieresorowane, a to ma z kolei pozytywny wpływ na prowadzenie kabrioletu. Mansory zastosowało na każdym kole opony 295/25 R 22.
Już wnętrzu seryjnego wozu z Wysp Brytyjskich nic nie brakuje. Pracownicy Mansory zauważyli jednak, że można coś w nim poprawić. Zmienili więc tapicerkę na własną – mieszankę skór w dwóch kolorach. Moim zdaniem kolorowa tapicerka nie najlepiej pasuje do charakteru tego pojazdu, ale przecież każdy może sobie wybrać własną, bo Mansory daje taką możliwość. Na plus należy policzyć wiele wstawek z wysokogatunkowego drewna oraz brak włókna węglowego w środku.
Tuner nie byłby sobą, gdyby nie podkręcił jednostki napędowej, choć seryjny widlasty (układ W) silnik o 12 cylindrach i objętości skokowej 6,0 l do słabych nie należy. Dzięki dwóm turbosprężarkom fabryczny motor ma 575 KM mocy przy 6000 obr./min i 700 Nm momentu obrotowego już przy 1700 obr./min.
Po zmianie układu wydechowego, filtrów powietrza oraz zoptymalizowaniu centralnej jednostki sterującej (zapewne chodzi m.in. o podwyższenie ciśnienia doładowania) z silnika udało się wycisnąć 672 KM przy 6000 obr./min i 780 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Tuner podaje, że wzmocniony Bentley Continental GTC przyspiesza do 100 km/h w 4,50 s i osiąga maksymalną prędkość wynoszącą 322 km/h.
Dane techniczne
- Typ: W12, główny kąt rozwarcia cylindrów – 90supo/sup, kąt rozwarcia między poszczególnymi cylindrami – 15supo/sup
- Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 5998 cmsup3/sup
- Doładowanie: dwie turbosprężarki
- Moc maksymalna: 672 KM przy 6000 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 112,04 KM/l (seryjny – 95,87 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 780 Nm przy 1700 obr./min
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
- Typ napędu: na wszystkie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 405 mm
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 335 mm
- Koła przednie: 10,0 x 22”
- Koła tylne: 10,0 x 22”
- Opony przednie: 295/25 R 22
- Opony tylne: 295/25 R 22
Masy i wymiary:
- Masa własna: 2495 kg
- Stosunek masy do mocy: 3,72 kg/KM (seryjny – 4,34 kg/KM)
- Długość: 4806 mm
- Szerokość: 2003 mm (+ 60 mm)
- Wysokość: 1403 mm
- Rozstaw osi: 2746 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,50 s
- Prędkość maksymalna: 322 km/hblock position=\inside5872/block