Lamborghini stawia na włókna węglowe i powołuje specjalny zespół naukowców
Nowe technologie są sukcesywnie wprowadzane do świata motoryzacji cywilnej. Wszystkie koncerny dążą do zmniejszania wagi surowej aut. Taka zmiana jest możliwa dzięki zastosowaniu innych niż dotychczas materiałów do budowy samochodów. Lamborghini, tak jak inni, stawia w tej kwestii na włókno węglowe i kompozyt węglowy.
14.07.2010 | aktual.: 13.10.2022 13:42
Nowe technologie są sukcesywnie wprowadzane do świata motoryzacji cywilnej. Wszystkie koncerny dążą do zmniejszania wagi surowej aut. Taka zmiana jest możliwa dzięki zastosowaniu innych niż dotychczas materiałów do budowy samochodów. Lamborghini, tak jak inni, stawia w tej kwestii na włókno węglowe i kompozyt węglowy.
Stajnia Lambo niedawno ogłosiła zamiar produkcji coraz mniejszych samochodów. Takie oświadczenie jest równoważne potrzebie wielkich ilości lekkich materiałów - włókna węglowego i kompozytu. Koncern mógłby poprzestać na ich imporcie i wykorzystywaniu w procesie produkcji swoich aut. Lambo stawia na coś innego...
Composite Advanced Research Center - czyli zaawansowane technologicznie centrum badań nad kompozytami - to nowy projekt autorski Lamborghini. Firma zatrudniła dobrze wykształconych naukowców, którzy mają pracować nad złożoną strukturą włókna węglowego i kompozytu. Celem jest uzyskanie nowej jakości, która pozwoli na wydajniejszą eksploatację i nowe procesy produkcji.
Czekamy z niecierpliwością na efekty pracy centrum. Z pewnością takie w końcu się pojawią. Lambo na pewno wyłożyło sporo kasy na zatrudnienie 30 osobowej ekipy i zakup potrzebnego sprzętu. Taka inwestycja musi się jakoś zwrócić.
Ciekawe czy konkurencja pójdzie w tym samym kierunku? A może w innych firmach akie rozwiązania są już testowane?
Źródło: autoblog.com