Lamborghini Sesto Elemento!

I stało się. Lamborghini nie zdążyło zaprezentować jeszcze ostatniego, szóstego teasera nowego konceptu, a do Sieci przedostało się najprawdopodobniej pierwsze zdjęcie prezentujące długo wyczekiwany model, który ochrzczony został mianem Sesto Elemento. Francuska strona Blog Automobile dotarła także do kilku informacji o tym koncepcie.

Lamborghini Sixth Element ConceptLamborghini Sixth Element Concept
Arkadiusz Gabrysiak

I stało się. Lamborghini nie zdążyło zaprezentować jeszcze ostatniego, szóstego teasera nowego konceptu, a do Sieci przedostało się najprawdopodobniej pierwsze zdjęcie prezentujące długo wyczekiwany model, który ochrzczony został mianem Sesto Elemento. Francuska strona Blog Automobile dotarła także do kilku informacji o tym koncepcie.

Lamborghini Sesto Elemento (w wolnym tłumaczeniu: szósty element) nie jest niestety stylistyczną rewolucją. Przypomina każde inne Lamborghini, a bardzo mocno zarysowane linie nadwozia upodobniają koncept do Reventona. Według Lamborghini samochód ma być za to nafaszerowany nowinkami technologicznymi. Sesto Elemento jest zbudowany praktycznie całkowicie z włókna węglowego, dzięki czemu jego masa nie powinna przekraczać tony - konkretnie ma wynosić jedynie 999 kilogramów.

Stąd też nazwa pojazdu - szósty element - węgiel zajmuje bowiem szóste miejsce w układzie okresowym pierwiastków (jego liczba atomowa, a tym samym porządkowa w układzie okresowym to 6). Lamborghini nawet po części zdradziło tę nazwę w zajawce numer 4, tytułując ją „Carbon, the sixth element”.

Obraz

Niska masa pojazdu ma iść w parze z dobrymi osiągami. Silnik w układzie V10 ma rozpędzać to auto od 0 do 100 km/h w 2,5 sekundy, a wskazówka prędkościomierza zatrzyma się dopiero przy 350 km/h. Brzmi imponująco, jednak jak na razie są to niepotwierdzone informacje.

Niestety zdjęcie, które wyciekło do Internetu, jest słabej jakości, a więc rozszyfrowanie teaserów nie przychodzi łatwo. Trzeba będzie z tym poczekać do czasu, aż Lamborghini ujawni oficjalne zdjęcia konceptu Sesto Elemento. Ciekawe, czy po tym przecieku Lamborghini zdecyduje się na ujawnienie ostatniego teasera, czy przestanie bawić się z nami w kotka i myszkę i pokaże cały pojazd. W końcu jego premiera już jutro na paryskim motor show.

Źródło: Blog AutomobileGT Spirit

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Test: Toyota Hilux GR Sport II – dokładnie taka, jak trzeba
Test: Toyota Hilux GR Sport II – dokładnie taka, jak trzeba
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S