Lamborghini przypomina o swoim pierwszym SUV-ie. Miał geny supersamochodu

Firma Lamborghini postanowiła przypomnieć nam o nieznanym przez niektórych fakcie, że zaprezentowany niedawno Urus nie jest ich pierwszym SUV-em w historii. Przygotowano współczesną sesję Lamborghini LM002, który miał być pojazdem wojskowym, a stał się terenówką dla zamożnych.

Koncepcyjnie terenowe Lamborghini zaprezentowane po raz pierwszy w latach 70. miało być pojazdem dla amerykańskiego wojska, ale ze względu na wiele niedociągnięć konstrukcyjnych, armia wybrała słynnego Humvee.Koncepcyjnie terenowe Lamborghini zaprezentowane po raz pierwszy w latach 70. miało być pojazdem dla amerykańskiego wojska, ale ze względu na wiele niedociągnięć konstrukcyjnych, armia wybrała słynnego Humvee.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński
Auto w takiej postaci jak na zdjęciach - wersja LM002 - pokazano dopiero w 1986 roku, jako pojazd dla prywatnych odbiorców. Ma bardzo bogate jak na ówczesne lata wyposażenie i kosztował ok. 100 tys. dol. Jak na ironię, głównymi odbiorcami nie byli ani Amerykanie, ani też Europejczycy, ale bogaci szejkowie arabscy. Nawet armia Arabii Saudyjskiej zamówiła 40 egzemplarzy.
Auto w takiej postaci jak na zdjęciach - wersja LM002 - pokazano dopiero w 1986 roku, jako pojazd dla prywatnych odbiorców. Ma bardzo bogate jak na ówczesne lata wyposażenie i kosztował ok. 100 tys. dol. Jak na ironię, głównymi odbiorcami nie byli ani Amerykanie, ani też Europejczycy, ale bogaci szejkowie arabscy. Nawet armia Arabii Saudyjskiej zamówiła 40 egzemplarzy. © fot. mat. prasowe
Lamborghini w tym czasie było już bardzo dobrze znanym producentem samochodów sportowych, dlatego aby nie psuć sobie wizerunku, model LM002 choć jest terenówką i to naprawdę potężną, to ma też znakomite osiągi. Głównie za sprawą silnika zapożyczonego z produkowanego wówczas modelu Countach.
Lamborghini w tym czasie było już bardzo dobrze znanym producentem samochodów sportowych, dlatego aby nie psuć sobie wizerunku, model LM002 choć jest terenówką i to naprawdę potężną, to ma też znakomite osiągi. Głównie za sprawą silnika zapożyczonego z produkowanego wówczas modelu Countach. © fot. mat. prasowe
Jednostka V12 o pojemności 5,2 l generuje 450 KM mocy, co pozwalało rozpędzić ważący 2,7 tony samochód w 8 s do 100 km/h. Prędkość maksymalna sięgała 210 km/h, co wówczas było rekordową wartością dla pojazdów terenowych.
Jednostka V12 o pojemności 5,2 l generuje 450 KM mocy, co pozwalało rozpędzić ważący 2,7 tony samochód w 8 s do 100 km/h. Prędkość maksymalna sięgała 210 km/h, co wówczas było rekordową wartością dla pojazdów terenowych. © fot. mat. prasowe
Trzeba przyznać, że choć Lamborghini LM002 jest ciężki, szybki i luksusowy, to jego właściwości terenowe też są niczego sobie. Prześwit wynosi 300 mm, mechanizmy różnicowe mają szpery, a centralny można zablokować. Auto wyposażono w synchronizowany reduktor, który można włączyć podczas jazdy. Potężne ogumienie o rozmiarze 325/65 R17 przygotowała specjalnie do tego modelu firma Pirelli. Jest dostosowane do wysokich prędkości (do 240 km/h), choć ma także terenową rzeźbę bieżnika.
Trzeba przyznać, że choć Lamborghini LM002 jest ciężki, szybki i luksusowy, to jego właściwości terenowe też są niczego sobie. Prześwit wynosi 300 mm, mechanizmy różnicowe mają szpery, a centralny można zablokować. Auto wyposażono w synchronizowany reduktor, który można włączyć podczas jazdy. Potężne ogumienie o rozmiarze 325/65 R17 przygotowała specjalnie do tego modelu firma Pirelli. Jest dostosowane do wysokich prędkości (do 240 km/h), choć ma także terenową rzeźbę bieżnika. © fot. mat. prasowe
Samochód produkowano do 1993 roku, kiedy to powstała limitowana seria na rynek amerykański o nazwie LMAmerican. Oczywiście Amerykanie musieli go ochrzcić po swojemu, tak jak zresztą Hummera, którego pierwotna nazwa to HMMWV. Lamborghini LM w wersji na Stany Zjednoczone był nazywany Lambo-Rambo.
Samochód produkowano do 1993 roku, kiedy to powstała limitowana seria na rynek amerykański o nazwie LMAmerican. Oczywiście Amerykanie musieli go ochrzcić po swojemu, tak jak zresztą Hummera, którego pierwotna nazwa to HMMWV. Lamborghini LM w wersji na Stany Zjednoczone był nazywany Lambo-Rambo. © fot. mat. prasowe
Lamborghini LM002 i Lamborghini Countach
Lamborghini LM002 i Lamborghini Countach © fot. mat. prasowe
Lamborghini LM002
Lamborghini LM002 © fot. mat. prasowe
Lamborghini LM002
Lamborghini LM002 © fot. mat. prasowe
Lamborghini LM002
Lamborghini LM002 © fot. mat. prasowe
Lamborghini LM002
Lamborghini LM002 © fot. mat. prasowe
Lamborghini LM002
Lamborghini LM002 © fot. mat. prasowe
Lamborghini LM002
Lamborghini LM002 © fot. mat. prasowe
Lamborghini LM002
Lamborghini LM002 © fot. mat. prasowe
Lamborghini LM002
Lamborghini LM002 © fot. mat. prasowe
Lamborghini LM002
Lamborghini LM002 © fot. mat. prasowe
Lamborghini LM002
Lamborghini LM002 © fot. mat. prasowe
Lamborghini LM002
Lamborghini LM002 © fot. mat. prasowe
Lamborghini LM002
Lamborghini LM002 © fot. mat. prasowe
Lamborghini LM002
Lamborghini LM002 © fot. mat. prasowe
Lamborghini LM002
Lamborghini LM002 © fot. mat. prasowe
Lamborghini LM002
Lamborghini LM002 © fot. mat. prasowe
Lamborghini LM002
Lamborghini LM002 © fot. mat. prasowe
Lamborghini LM002
Lamborghini LM002 © fot. mat. prasowe
Lamborghini LM002
Lamborghini LM002 © fot. mat. prasowe
Lamborghini LM002
Lamborghini LM002 © fot. mat. prasowe
Lamborghini LM002
Lamborghini LM002 © fot. mat. prasowe
Lamborghini LM002
Lamborghini LM002 © fot. mat. prasowe
Lamborghini LM002
Lamborghini LM002 © fot. mat. prasowe
Lamborghini LM002
Lamborghini LM002 © fot. mat. prasowe
Lamborghini LM002
Lamborghini LM002 © fot. mat. prasowe
Lamborghini LM002
Lamborghini LM002 © fot. mat. prasowe
Lamborghini LM002
Lamborghini LM002 © fot. mat. prasowe

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów