Lamborghini Huracán RWD Spyder (2017) - premiera

Czyż może być większa frajda z posiadania supersamochodu niż to, że mamy otwarty dach, który pozwala na bezpośredni kontakt z otoczeniem i jeszcze lepsze doznania akustyczne? Tak, jeżeli dodamy do tego napęd na tylną oś, ale pod warunkiem, że dysponujemy wystarczającymi umiejętnościami.

Lamborghini to firma, która regularnie odbiera tę przyjemność swoim klientom, a zaczęło się od Gallardo, czyli pierwszego modelu skonstruowanego w pełni pod kierownictwem koncernu Volkswagen AG. Lambo też może być bezpieczne i takie ma właśnie być, choć czteronapędowych modeli z pewnością nie nazwalibyśmy grzecznymi. Jednak prawdziwe łobuziaki to wersje RWD, a te są niezwykle rzadkie. Jedną z nich - Gallardo Balboni - stworzono wyłącznie jako pamiątkę po niepracującym już w Lamborghini legendarnym kierowcy testowym. Teraz producent z Bolonii przedstawia kwintesencję lekkiego supersamochodu, wersję o zaskakująco prostej nazwie Lamborghini Huracán RWD Spyder.
Lamborghini to firma, która regularnie odbiera tę przyjemność swoim klientom, a zaczęło się od Gallardo, czyli pierwszego modelu skonstruowanego w pełni pod kierownictwem koncernu Volkswagen AG. Lambo też może być bezpieczne i takie ma właśnie być, choć czteronapędowych modeli z pewnością nie nazwalibyśmy grzecznymi. Jednak prawdziwe łobuziaki to wersje RWD, a te są niezwykle rzadkie. Jedną z nich - Gallardo Balboni - stworzono wyłącznie jako pamiątkę po niepracującym już w Lamborghini legendarnym kierowcy testowym. Teraz producent z Bolonii przedstawia kwintesencję lekkiego supersamochodu, wersję o zaskakująco prostej nazwie Lamborghini Huracán RWD Spyder.
Marcin Łobodziński

16.11.2016 | aktual.: 14.10.2022 14:02

RWD Spyder ma nieco zmodyfikowany przód i jest bezkompromisowym Lamborghini, które ma pokazać zwłaszcza nowym klientom możliwości tego modelu oraz samej firmy.
RWD Spyder ma nieco zmodyfikowany przód i jest bezkompromisowym Lamborghini, które ma pokazać zwłaszcza nowym klientom możliwości tego modelu oraz samej firmy.
Moc silnika V10 to 580 KM, co daje bardzo dobry współczynnik masy do mocy wynoszący 2,6 kg. Auto waży tylko 1509 kg, przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 3,6 s, a prędkość maksymalna została określona na 319 km/h. Maksymalny moment obrotowy jednostki to 540 Nm, ale producent podaje, że w pełnym zakresie obrotów od 1000 do czerwonego pola silnik osiąga 405 Nm, czyli 75 proc. wartości maksymalnej. Warto zaznaczyć, że w tym modelu zastosowano system wyłączania części cylindrów z pracy przy niskim obciążeniu. Gdy kierowca zdejmie nogę z gazu lub podróżuje ze stałą prędkością i niskim obciążeniem, pięć z dziesięciu cylindrów nie dostaje mieszanki.
Moc silnika V10 to 580 KM, co daje bardzo dobry współczynnik masy do mocy wynoszący 2,6 kg. Auto waży tylko 1509 kg, przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 3,6 s, a prędkość maksymalna została określona na 319 km/h. Maksymalny moment obrotowy jednostki to 540 Nm, ale producent podaje, że w pełnym zakresie obrotów od 1000 do czerwonego pola silnik osiąga 405 Nm, czyli 75 proc. wartości maksymalnej. Warto zaznaczyć, że w tym modelu zastosowano system wyłączania części cylindrów z pracy przy niskim obciążeniu. Gdy kierowca zdejmie nogę z gazu lub podróżuje ze stałą prędkością i niskim obciążeniem, pięć z dziesięciu cylindrów nie dostaje mieszanki.
W prowadzeniu ma pomagać dodatkowo usztywnione nadwozie oraz wyważenie na poziomie 40-60 (przód-tył). Przedstawiciele firmy twierdzą, że bezwładność samochodu jest niższa niż odmiany czteronapędowej. Amortyzatory ze zmienną charakterystyką tłumienia oraz układ kierowniczy zaprojektowany specjalnie do tego modelu to kolejne wyróżniki RWD Spyder. Kierowca może wybrać jeden z dwóch profili jazdy: Strada na normalne drogi i do codziennej jazdy oraz Corsa na tor i do zabaw w poślizgi.
W prowadzeniu ma pomagać dodatkowo usztywnione nadwozie oraz wyważenie na poziomie 40-60 (przód-tył). Przedstawiciele firmy twierdzą, że bezwładność samochodu jest niższa niż odmiany czteronapędowej. Amortyzatory ze zmienną charakterystyką tłumienia oraz układ kierowniczy zaprojektowany specjalnie do tego modelu to kolejne wyróżniki RWD Spyder. Kierowca może wybrać jeden z dwóch profili jazdy: Strada na normalne drogi i do codziennej jazdy oraz Corsa na tor i do zabaw w poślizgi.
Jak przystało na rasowego Spydera, Lamborghini Huracán RWD otrzymał miękki dach w kolorze czarnym. Można go otworzyć w czasie 17 sekund nawet podczas jazdy z prędkością do 50 km/h. Profil samochodu jest nieco inny niż w odmianie zamkniętej, a zatem w nadwoziu pojawiło się kilka otworów i detali mających na celu optymalizację napełniania jednostki napędowej powietrzem oraz przepływ powierza wokół nadwozia. Co ciekawe, w miękkim dachu można elektrycznie opuścić tylną szybkę, aby lepiej słyszeć charakterystyczny dźwięki 5,2-litrowego V10.
Jak przystało na rasowego Spydera, Lamborghini Huracán RWD otrzymał miękki dach w kolorze czarnym. Można go otworzyć w czasie 17 sekund nawet podczas jazdy z prędkością do 50 km/h. Profil samochodu jest nieco inny niż w odmianie zamkniętej, a zatem w nadwoziu pojawiło się kilka otworów i detali mających na celu optymalizację napełniania jednostki napędowej powietrzem oraz przepływ powierza wokół nadwozia. Co ciekawe, w miękkim dachu można elektrycznie opuścić tylną szybkę, aby lepiej słyszeć charakterystyczny dźwięki 5,2-litrowego V10.
Producent zapewnia, że nawet ze zdjętym dachem podczas jazdy z wysokimi prędkościami kabina jest tak dobrze wyciszona, że można swobodnie prowadzić rozmowę.
Producent zapewnia, że nawet ze zdjętym dachem podczas jazdy z wysokimi prędkościami kabina jest tak dobrze wyciszona, że można swobodnie prowadzić rozmowę.
Obraz
Źródło artykułu:WP Autokult
galeria zdjęćLamborghiniLamborghini Huracán
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)