WAŻNE
TERAZ

Upadł rząd we Francji. Nie uzyskał wotum zaufania

Lamborghini Gallardo 570-4 Superleggera w Genewie

Mamy nowego króla. Króla byków. Mowa o dopiero co zaprezentowanym w Genewie Lamborghini Gallardo 570-4 Superleggera. Samochód praktycznie w całości zbudowany z włókna węglowego i aluminium, jest o 70kg lżejszy od LP560-4. Dzięki temu jest to najlżejszy pojazd, jaki kiedykolwiek wyjechał z fabryki włoskiego producenta na publiczne drogi. Piękna sylwetka, potężna moc i do tego charakterystyczny dźwięk. Można się w nim zakochać po uszy.

Obraz
Mateusz Gajewski

Mamy nowego króla. Króla byków. Mowa o dopiero co zaprezentowanym w Genewie Lamborghini Gallardo 570-4 Superleggera. Samochód praktycznie w całości zbudowany z włókna węglowego i aluminium, jest o 70kg lżejszy od LP560-4. Dzięki temu jest to najlżejszy pojazd, jaki kiedykolwiek wyjechał z fabryki włoskiego producenta na publiczne drogi. Piękna sylwetka, potężna moc i do tego charakterystyczny dźwięk. Można się w nim zakochać po uszy.

Za moc w przypadku Gallardo 570-4 Superleggera odpowiada 5,2-litrowy silnik V10. Produkuje on tytułowe 570KM (419kW) osiągalne przy 8000 obrotów na minutę. Dzięki temu z litra pojemności silnika udało się wykrzesać 109KM. Nieźle. Do tego dochodzi maksymalny moment obrotowy na poziomie 540Nm przy wartości 6500 obr./min. Standardowo klienci kupujący pojazd otrzymają go z 6-biegową automatyczną skrzynią e-gear, ale zupełnie za darmo można zamówić wersję w pełni manualną. Sprint do "setki" trwa zaledwie 3,4-sekundy, a 200km/h zobaczymy już po 10,2-sekundach. Nowe "Lambo" pojedzie maksymalnie 325km/h, ale jestem przekonany, że z tej konfiguracji uda się wycisnąć więcej. Wystarczy poczekać, aż swoje ręce położą na nim znani tunerzy włoskiej marki.

Wnętrze pojazdu nie jest innowacyjne, ale jak to zwykle w przypadku Lamborghini bywa - przytulne (o ile można je takim nazwać) i funkcjonalne. Wszystkie najważniejsze przełączniki znajdują się w zasięgu ręki kierowcy. Dodatkową pikanterię zawdzięczamy wykończeniom z włókna węglowego, które zgrabnie podkreślają sportowy charakter auta.[block position="inside"]9214[/block]

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery