Kwaśniejsza cytrynka – Superchips DS3 Racing (2011)

Znane już czytelnikom Autokultu przedsiębiorstwo Superchips opracowało moduł zwiększający moc małego sportowego Citroëna DS3 Racing. Zamiast 202 KM mocy autko może mieć ich 230, a wszystko za rozsądną cenę.

Obraz
Olgierd Lachowski

Znane już czytelnikom Autokultu przedsiębiorstwo Superchips opracowało moduł zwiększający moc małego sportowego Citroëna DS3 Racing. Zamiast 202 KM mocy autko może mieć ich 230, a wszystko za rozsądną cenę.

DS3 Racing to jeden z najciekawszych drogowych modeli Citroëna ostatnich lat. Konkurent m.in. Mini Coopera S jest napędzany silnikiem z tej samej rodziny. Pod maską DS3 znajduje się poprzecznie ustawiony silnik o 4 cylindrach o objętości 1,6 l. W jednostce napędowej oznaczonej symbolem EP6DTS zastosowano bezpośredni wtrysk paliwa oraz turbodoładowanie.

Rozwijane przez motor 202 KM mocy maksymalnej przy 6000 obr./min i 275 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 2000-4500 obr./min pozwalają na rozpędzenie samochodu do 235 km/h i osiągnięcie setki po 6,50 s.

Właśnie do właścicieli tego Citroëna skierowana jest najnowsza oferta brytyjskiej firmy Superchips. Chodzi oczywiście o moduł sterujący silnikiem. Nowy element zmienia tak ustawienia jednostki napędowej, że ta wytwarza 28 KM mocy więcej (230 KM) i 43 Nm momentu obrotowego więcej (318 Nm).

Na zdjęciach seryjny Citroën DS3 Racing
Na zdjęciach seryjny Citroën DS3 Racing

Superchips nie informuje o możliwościach drogowych DS3 Racing po tuningu, podaje natomiast cenę przygotowanego przez tunera ECU, która wynosi 455 funtów brytyjskich z 20% VAT.

Dane techniczne

  • Typ: R4
  • Ustawienie: Z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1598 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Turbosprężarka twin scroll
  • Moc maksymalna: 230 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 143,93 KM/l (seryjny – 126,41 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 318 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na przednie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 323 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, średnica 249 mm
  • Koła przednie: 18”
  • Koła tylne: 18”
  • Opony przednie: 215/40 R 18
  • Opony tylne: 215/40 R 18

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1240 kg
  • Stosunek masy do mocy: 5,39 kg/KM (seryjny – 6,14 kg/KM)
  • Długość: 3962 mm
  • Szerokość: 1717 mm
  • Wysokość: 1443 mm
  • Rozstaw osi: 2464 mm

Źródło: carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa