Kwaśniejsza cytrynka – Superchips DS3 Racing (2011)

Znane już czytelnikom Autokultu przedsiębiorstwo Superchips opracowało moduł zwiększający moc małego sportowego Citroëna DS3 Racing. Zamiast 202 KM mocy autko może mieć ich 230, a wszystko za rozsądną cenę.

Kwaśniejsza cytrynka – Superchips DS3 Racing (2011)
Olgierd Lachowski

05.10.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:24

Znane już czytelnikom Autokultu przedsiębiorstwo Superchips opracowało moduł zwiększający moc małego sportowego Citroëna DS3 Racing. Zamiast 202 KM mocy autko może mieć ich 230, a wszystko za rozsądną cenę.

DS3 Racing to jeden z najciekawszych drogowych modeli Citroëna ostatnich lat. Konkurent m.in. Mini Coopera S jest napędzany silnikiem z tej samej rodziny. Pod maską DS3 znajduje się poprzecznie ustawiony silnik o 4 cylindrach o objętości 1,6 l. W jednostce napędowej oznaczonej symbolem EP6DTS zastosowano bezpośredni wtrysk paliwa oraz turbodoładowanie.

Rozwijane przez motor 202 KM mocy maksymalnej przy 6000 obr./min i 275 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 2000-4500 obr./min pozwalają na rozpędzenie samochodu do 235 km/h i osiągnięcie setki po 6,50 s.

Właśnie do właścicieli tego Citroëna skierowana jest najnowsza oferta brytyjskiej firmy Superchips. Chodzi oczywiście o moduł sterujący silnikiem. Nowy element zmienia tak ustawienia jednostki napędowej, że ta wytwarza 28 KM mocy więcej (230 KM) i 43 Nm momentu obrotowego więcej (318 Nm).

Na zdjęciach seryjny Citroën DS3 Racing
Na zdjęciach seryjny Citroën DS3 Racing

Superchips nie informuje o możliwościach drogowych DS3 Racing po tuningu, podaje natomiast cenę przygotowanego przez tunera ECU, która wynosi 455 funtów brytyjskich z 20% VAT.

Dane techniczne

  • Typ: R4
  • Ustawienie: Z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1598 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Turbosprężarka twin scroll
  • Moc maksymalna: 230 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 143,93 KM/l (seryjny – 126,41 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 318 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na przednie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 323 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, średnica 249 mm
  • Koła przednie: 18”
  • Koła tylne: 18”
  • Opony przednie: 215/40 R 18
  • Opony tylne: 215/40 R 18

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1240 kg
  • Stosunek masy do mocy: 5,39 kg/KM (seryjny – 6,14 kg/KM)
  • Długość: 3962 mm
  • Szerokość: 1717 mm
  • Wysokość: 1443 mm
  • Rozstaw osi: 2464 mm

Źródło: carscoop

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)