Kubica za kierownicą Citroëna C4 WRC

Po dwóch zwycięstwach we włoskich rajdach we wrześniu Robert Kubica na dobre wraca do sportów motorowych. Tym razem Polak weźmie udział w dwóch imprezach rajdowych za kierownicą Citroëna C4 WRC.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Po dwóch zwycięstwach we włoskich rajdach we wrześniu Robert Kubica na dobre wraca do sportów motorowych. Tym razem Polak weźmie udział w dwóch imprezach rajdowych za kierownicą Citroëna C4 WRC.

Po ponad półtorarocznej przerwie od sportów motorowych stan zdrowia Roberta Kubicy jest na tyle dobry, że może on wrócić do ścigania. Polak zaczyna od rajdów samochodowych, które zawsze były jego pasją. Co więcej, udział w rajdach jest także częścią etapu rehabilitacji kierowcy.

Wczoraj Citroën poinformował, że Kubica wystartuje w dwóch kolejnych rajdach, tym razem jednak za kierownicą C4 WRC, a więc rajdówki najwyższego kalibru, która w latach 2007-2010 zapewniała Sébastienowi Loebowi tytuły mistrzowskie w klasie WRC.

Pierwszą imprezą będzie Rajd Como, który odbędzie się we Włoszech 15-17 listopada. 126-kilometrowe odcinki specjalne będą doskonałym przygotowaniem przed drugą imprezą, czyli Rajdem Var. Francuski asfaltowy rajd jest jednocześnie ostatnią pozycją w kalendarzu Asfaltowych Mistrzostw Francji. Tam Polak pojawi się 25 listopada.

Rajdy samochodowe to dyscyplina motorsportu, którą wyjątkowo cenię. Rajd Como będzie przede wszystkim okazją do poznania samochodu w warunkach rajdowych. Założenia związane z Rajdem Var będą zupełnie inne. Na tych trasach pojadę już trzeci raz, więc jest to teren, który znam i na którym dobrze się czuję. Ale to, na czym najbardziej mi zależy, to wyjeżdżenie jak największej liczby kilometrów na odcinkach specjalnych, aby zdobyć kolejne doświadczenia.

Trzymajmy kciuki za Roberta!

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa