Kubica poza drogą, Volkswageny jadą po podium – Rajd Niemiec

Bardzo pechowo rozpoczął Rajd Niemiec Robert Kubica, który dostał karę jeszcze przed pierwszym oesem, a pod koniec dnia wypadł z drogi.

Obraz
Źródło zdjęć: © fot. VW Motorsport
Marcin Łobodziński

Zanim Robert Kubica wystartował do pierwszego odcinka specjalnego musiał wymienić silnik w swojej Fieście WRC, co niestety oznaczało regulaminową karę 5 minut doliczoną do czasów. Tym samym rozpoczął Rajd Niemiec na straconej pozycji. Na pierwszym odcinku popełnił drobny błąd, wylądował na skarpie, ale ostatecznie zajął 11. miejsce. Na dwóch kolejnych próbach miał 7. czas, a pętlę zakończył z 10. wynikiem, na 32. miejscu w klasyfikacji generalnej. Po krótkiej przerwie Robert zaczął się rozkręcać najpierw notując 9., a na kolejnym odcinku 6. wynik. Niestety na przedostatnim oesie Fiesta w barwach Lotosu wylądowała w winnicach i powróciła na drogę po 5 minutach straty i bez przedniej szyby. Na ostatni odcinek Robert i Maciek założyli gogle. Ukończyli go na 11. pozycji i obecnie tracą już 11:38 min do lidera.

A liderem jest nie kto inny jak Sébastien Ogier, który od początku toczył zacięty pojedynek z Jari-Matti Latvalą. Obecnie dzieli ich skromne 9,5 s. Jednak Fin już teraz zastanawia się, czy warto ryzykować atak na pierwszą pozycję… cóż, takie mamy czasy. Komplet Volkswagena oczywiście uzupełnia Andreas Mikkelsen i musiałaby się zdarzyć jakaś katastrofa, by niemieckie rajdówki nie wygrały u siebie.

Za nimi czają się dwa Hyundaie, które jakby chciały powtórzyć zeszłoroczny Rajd Niemiec, w którym czołówka popełniła błędy, a Thierry Neuville i Dani Sordo stanęli na najwyższych stopniach podium. Niestety obaj tracą już do Volkswagenów ponad minutę. Do rywalizacji nie włączą się już Citroëny. Mads Ostberg jak zawsze nie radzi sobie najlepiej na asfalcie, a następca Colina McRae, Kris Meeke wypadł z drogi i już nie ma szans na dobrą pozycję.

Wyniki Rajdu Niemiec - dzień I

Poz.ZałogaSamochódCzas
1.S. Ogier/J.IgrassiaVW Polo WRC1:19:13.5
2.J-M.Latvala/M.AnttilaVW Polo WRC+9.5 s
3.A.Mikkelsen/O.FloeneVW Polo WRC+34.9 s
4. D.Sordo/M.MartiHyundai i20 WRC+1:06.8 s
5.T.Neuville/N.GilsoulHyundai i20 WRC+1:08.7 s
6.E.Evans/D.BarrittFord Fiesta WRC+1:22.1 s
7.O.Tanak/R.MolderFord Fiesta WRC+1:27.8 s
8. H.Paddon/J.KennardHyundai i20 WRC+1:31.4 min
9.M.Ostberg/J.AnderssonCitroen DS3 WRC+1:35.4min
10. S.Lefebvre/S.PrevotCitroen DS3 WRC+2:27.3 min
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Unia chce tanich aut. Wcześniej je zabiła
Unia chce tanich aut. Wcześniej je zabiła
VW powierzył mu stworzenie amerykańskiej marki. Tak Niemcy chcą podbić USA, wykorzystując zamysł Trumpa
VW powierzył mu stworzenie amerykańskiej marki. Tak Niemcy chcą podbić USA, wykorzystując zamysł Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy