Która marka premium sprzedaje się najlepiej?

I nie chodzi tylko o Polskę, ale cały świat! Wcale nie BMW, czy Audi które często brylowały w tego typu zestawieniach. Do walki o prestiż wraca Mercedes-Benz.

Obraz
Michal Grygier

I nie chodzi tylko o Polskę, ale cały świat! Wcale nie BMW, czy Audi które często brylowały w tego typu zestawieniach. Do walki o prestiż wraca Mercedes-Benz.

Mercedes odnotował znaczny wzrost sprzedaży w listopadzie, zyskując status najbardziej dynamicznie sprzedającej się marki premium na całym świecie. W ubiegłym miesiącu do klientów trafiło 88 600 osobowych mercedesów, co stanowi 19-proc. wzrost sprzedaży (w listopadzie 2008 wyniosła ona 74 400 sztuk). W listopadzie cały oddział Mercedes-Benz Cars może poszczycić się sprzedażą większą o 16 procent – t.j. 98 400 pojazdów (w tym samym miesiącu ubiegłego roku wyniosła ona 84 500 aut), co wynika z dwucyfrowego wzrostu sprzedaży Klas E i S nowej generacji, a także silnym wzrostem w takich rejonach świata jak Europa Zachodnia, Ameryka Północna, rejon Azji i Pacyfiku oraz państwa z klubu krajów BRIC (Brazylia, Rosja, Indie i Chiny).

Także w Polsce Mercedes-Benz był w listopadzie liderem sprzedaży w segmencie premium. Co więcej, marka ze Stuttgartu zajmuje również pozycję lidera w całym 2009 roku.

“Zgodnie z planami w listopadzie kontynuowaliśmy październikową strategię rozwoju, dzięki czemu ponownie znacznie podnieśliśmy sprzedaż na całym świecie - mówi Joachim Schmidt, wiceprezes wykonawczy ds. sprzedaży i marketingu Mercedes-Benz Cars. “Na wielu rynkach umocniliśmy naszą pozycję zyskując większe udziały.”

Firma spodziewa się, że wzrost w całym czwartym kwartale będzie znacznie wyższy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, głównie dzięki ofercie modeli Klasy E oraz nowej generacji Klasy S. “Dodatkowym elementem napędzającym sprzedaż w ciągu nadchodzących kilku tygodni będą modele kombi Klasy E, które dotarły do dealerów 21 listopada i okazały się przebojem - dodaje Schmidt.

Jeśli chodzi o poszczególne rynki, Mercedes-Benz ponownie odnotował rekordową sprzedaż w Chinach, plasujących się na czwartym miejscu pod względem zbytu samochodów tej marki: dostarczono tam w zeszłym miesiącu 8 700 samochodów osobowych, co stanowi liczbę trzykrotnie wyższą niż w listopadzie 2008 r. Mercedes-Benz poszerza swój rynek odbiorców szybciej niż jakakolwiek inna czołowa marka w Chinach. Ponadto, Mercedes-Benz dostarczył w zeszłym miesiącu więcej pojazdów w całym rejonie Azji i Pacyfiku niż kiedykolwiek przedtem. Firma niemal podwoiła swoje wyniki w porównaniu z analogicznym miesiącem 2008, sprzedając 17 300 sztuk. Rekordowa liczba sprzedaży została odnotowana także w Australii, gdzie wyniosła ona 1 700 pojazdów, co stanowi wzrost o 66 procent (listopad 2008: 1 000 sztuk).

Sprzedaż samochodów marki Mercedes-Benz na rozwijającym się rynku brazylijskim wzrosła o 81 procent, a w Indiach o 25 procent. Miniony miesiąc w Rosji zapisał się sprzedażą wyższą o 3 procent, głównie dzięki nowej Klasie E, którą wybrało dwa razy więcej klientów, a także dzięki Klasie S, która osiągnęła dwucyfrowy wzrost sprzedaży.

W Stanach Zjednoczonych, wbrew ogólnym tendencjom rynkowym, dostawy pojazdów znacznie wzrosły – o 19 procent, t.j. do 16 800 sztuk (listopad 2008: 14 100). W ten sposób Mercedes-Benz utrzymał swoją wiodącą pozycję wśród marek niemieckich na rynku amerykańskim. Wzrost sprzedaży na terenie USA spowodowany był głównie popularnością Klasy E, których sprzedaż podwoiła się do poziomu 4 800 sztuk, oraz Klasy S nowej generacji, która cieszyła się znacznym wzrostem sprzedaży (o 12 procent). GLK utrzymuje pozycję najlepszego pojazdu w swojej klasie, wyprzedzając konkurencyjne auta przy sprzedaży 1 700 samochodów w listopadzie. Jednocześnie w ubiegłym miesiącu Mercedes-Benz odnotował kolejny rekord w Kanadzie, zwiększając dostawy o 26 procent do 2 100 samochodów osobowych (listopad 2008: 1 600).

Sprzedaż mercedesów na rodzimym dla tej marki rynku niemieckim osiągnęła w listopadzie 22 800 sztuk, co stanowi 3-proc. wzrost w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku (listopad 2008: 22 100). Wzrost sprzedaży w Niemczech został osiągnięty dzięki limuzynie Klasy E, której dostawy podwoiły się w porównaniu z poprzednim rokiem, a także modelowi sedan Klasy C (wzrost o 20 procent) i Klasie A (wzrost o 19 procent).

Mercedes-Benz na terenie Europy Zachodniej (z wyłączeniem Niemiec) sprzedał o 12 procent więcej samochodów i zdołał powiększyć swoje udziały na tym rynku. Sprzedaż w Wielkiej Brytanii podwoiła się do poziomu 6 200 samochodów osobowych, podczas gdy we Francji wzrost sprzedaży wyniósł 2 procent, w Belgii 18 procent, a w Szwecji 20 procent.

Nowa Klasa E w listopadzie nadal spisywała się znakomicie. Model sedan utrzymał swoją wiodącą pozycję dzięki podwojeniu sprzedaży na całym świecie do 15 700 sztuk. W jego przypadku dwucyfrowy wzrost odnotowano na niemal wszystkich rynkach. W tym samym miesiącu zaobserwowano także znaczący wzrost sprzedaży Klasy S nowej generacji przy wzroście globalnym o 35 procent (w ilości 5 500 sztuk). W swoim segmencie nowe modele Klasy S stanowiły najlepiej sprzedające się limuzyny. Szczególnie wysoki wzrost sprzedaży tych samochodów w ubiegłym miesiącu odnotowano w Chinach, gdzie potroiła ona swój poziom do liczby 2 000, a także w Europie Zachodniej (wzrost o 22 procent) i Rosji (wzrost o 16 procent).

Sprzedaż limuzyn Klasy C wzrosła w ubiegłym miesiącu do 18 200 sztuk (listopad 2008: 17 300), dzięki czemu model ten utrzymał pozycję lidera w swoim segmencie, którą zajmował od początku roku. Światowa sprzedaż modeli SUV wzrosła w listopadzie tego roku o 12 procent do poziomu 15 700 sztuk (listopad 2008: 14 000). Dużą popularnością wśród klientów cieszył się model GLK, którego dwucyfrowy wzrost sprzedaży w listopadzie zaobserwowano na rynkach Europy Zachodniej. Natomiast sprzedaż Klas A i B wzrosła o 7 procent, do 18 500 sztuk (listopad 2008: 17 300), głównie dzięki dużemu wzrostowi na wielu rynkach zachodnioeuropejskich oraz udanej premierze Klasy B w Chinach w styczniu 2009.

Marka Smart osiągnęła sprzedaż na poziomie 9 800 pojazdów na całym świecie w ubiegłym miesiącu i sukcesem w jej przypadku jest utrzymanie poziomu sprzedaży (listopad 2008: 10 100 pojazdów, spadek o 4 procent). Na wyniki sprzedaży Smarta wpłynął jej wzrost w Niemczech (o 20 procent), w Wielkiej Brytanii (o 30 procent), we Włoszech (o 17 procent), oraz w Chinach i Brazylii.

W Polsce Mercedes-Benz sprzedał w listopadzie 466 samochodów, co dało mu pozycję lidera segmentu premium. Mercedes zajmuje także pierwsze miejsce w tym rankingu w całkowitej liczbie sprzedanych samochodów (4 459) od początku roku.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy