Koniec kultowego Volkswagena. W 2019 roku New Beetle przejdzie do historii

Następca kultowego Garbusa, nieco mniej kultowy New Beetle, zostanie wycofany z produkcji w lipcu 2019 roku. Niemiecki koncern nie przewiduje powstania następcy. Moim zdaniem to tylko kwestia czasu.

Czy to już koniec Garbusa? Nie sądzę...Czy to już koniec Garbusa? Nie sądzę...
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

Beetle Sunshinetour 2018 to 14. zlot modeli Beetle, New Beetle oraz Garbus, który miał miejsce 8 września. Obchodzono 20. urodziny New Beetle’a – następcy Volkswagena Garbusa. Tysiące fanów przybyło do Wolfsburga, by wspólnie świętować jubileusz tego modelu.

Niewiele później amerykański oddział Volkswagena ogłosił, że w lipcu 2019 roku wytwarzany w Meksyku model New Beetle zostanie wycofany z produkcji. Szef amerykańskiego oddziału VW Hinrich Woebcken zakomunikował, że producent będzie się koncentrował na autach rodzinnych i nie ma planów wprowadzenia nowej generacji. Nie ukrywa też, że Beetle nie sprzedaje się najlepiej za sprawą coraz popularniejszych SUV-ów.

Pierwsza generacja New Beetle'a okazała się całkiem udaną próbą wskrzeszenia Garbusa.
Pierwsza generacja New Beetle'a okazała się całkiem udaną próbą wskrzeszenia Garbusa. © fot. mat. prasowe

Jednocześnie Volkswagen zapowiedział, że w ostatnim roku produkcyjnym wypuści na rynek dwie wersje specjalne: Final Edition SE i Final Edition SEL. Nie wiadomo, czy trafią również na rynek europejski, ale przypuszczam, że pojawi się coś wyjątkowego.

Nie sądzę też, żeby Beetle na zawsze przeszedł do historii. Jestem niemal pewien, że za kilka lat usłyszymy o elektrycznym modelu, nawiązującym do słynnego Garbusa. Mała przerwa sprawi, że potencjalni klienci nabiorą apetytu, a sam Volkswagen nie kryje, że era elektrycznych samochodów nie oznacza, iż zapomina o tych najważniejszych w historii. Najlepszym przykładem jest koncepcyjny Volkswagen I.D. Buzz z napędem elektrycznym, będący nawiązaniem do tzw. "ogórka".

Skoro Volkswagen pokazuje takie elektryczne koncepty jak I.D. Buzz, to nie wierzę, że niebawem nie zobaczymy EV-Beetle'a.
Skoro Volkswagen pokazuje takie elektryczne koncepty jak I.D. Buzz, to nie wierzę, że niebawem nie zobaczymy EV-Beetle'a. © fot. mat. prasowe
Wybrane dla Ciebie
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Drugi zakład Mercedesa w Polsce prawie gotowy. Będzie jednym z najnowocześniejszych
Drugi zakład Mercedesa w Polsce prawie gotowy. Będzie jednym z najnowocześniejszych
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Trzy chińskie marki w top 20. Te auta kupowali Polacy w październiku
Trzy chińskie marki w top 20. Te auta kupowali Polacy w październiku
Kierowcy nie ładują hybryd plug-in. Niemcy chcą ich zmusić
Kierowcy nie ładują hybryd plug-in. Niemcy chcą ich zmusić