Kolejna marka nie chce CarPlay Ultra. Wcześniej mocno współpracowała z Apple

Giganci z branży technologicznej coraz mocniej wnikają w świat samochodowych multimediów. Zarówno Google, jak i Apple dążą do zastąpienia autorskich systemów producentów swoimi rozwiązaniami. Szczególnie w drugim przypadku nie jest to łatwe zadanie.

Apple CarPlay Ultra Apple CarPlay Ultra
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Aston Martin
Aleksander Ruciński

Ekostystem CarPlay Ultra zadebiutował w maju 2025 roku w samochodach marki Aston Martin. Apple zapowiedziało wówczas, że będzie dążyło do stopniowego wprowadzania nowych multimediów również w innych markach. Producenci pozostają jednak sceptyczni wobec tego rozwiązania. I trudno się im dziwić.

Pierwszym dużym graczem, który otwarcie zrezygnował ze wspierania Apple CarPlay i Android Auto było General Motors. Amerykanie już w 2023 roku poinformowali, że będą stosować własne, autorskie systemy, bo nie chcą udostępniać danych na temat swoich pojazdów i ich użytkowników zewnętrznym podmiotom.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Skoda Karoq: Apple CarPlay

I choć CarPlay w wersji Ultra oferuje znacznie więcej możliwości niż zwykły CarPlay (pozwala sterować nie tylko multimediami, ale i funkcjami pojazdu) jego przyjęcie jest dość chłodne. Audi, Mercedes, Polestar i Volvo to marki, które zdążyły już potwierdzić, że nie planują wdrażania nowego CarPlaya w swoich pojazdach. Teraz dołącza do nich BMW.

W rozmowie z "BMW Blog" przedstawiciele niemieckiego producenta potwierdzili, że firma "obecnie nie planuje" oferowania CarPlay Ultra w swoich pojazdach i nadal będzie rozwijać autorski system iDrive.

To dość zaskakujące, szczególnie gdy weźmiemy pod uwagę, że BMW było pierwszą marką, która wprowadziła cyfrowe kluczyki Apple Car Key. Najwyraźniej jednak Niemcy wychodzą z założenia, że ułatwianie życia użytkownikom, a oddawanie kontroli nad pojazdem to dwie różne rzeczy. I trudno się temu dziwić.

Wybrane dla Ciebie

Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki