WAŻNE
TERAZ

To koniec. Iga Świątek odpadła z WTA Finals!

Kolejna inwestycja niemieckiego kolosa - Audi powiększy fabrykę w Ingolstadt

Grupa Volkswagen znowu inwestuje. W tym tygodniu pisaliśmy o finalizacji przejęcia marki Porsche. Dzisiaj dowiadujemy się, że koncern wyłoży gotówkę na powiększenie swojej fabryki w Ingolstadt.

Obraz
Piotr Wereszczyński

Grupa Volkswagen znowu inwestuje. W tym tygodniu pisaliśmy o finalizacji przejęcia marki Porsche. Dzisiaj dowiadujemy się, że koncern wyłoży gotówkę na powiększenie swojej fabryki w Ingolstadt.

Popyt na bardziej prestiżową spośród marek koncernu Volkswagen ciągle rośnie. Audi chwali się, że w 2011 roku sprzedało 1,3 mln samochodów, czyli ponad 200 tys. więcej niż rok wcześniej. To najlepszy rok w historii tego producenta. Aby mieć pewność, że klienci nie będą musieli czekać na swoje samochody, a produkcja nadąży za rosnącym popytem, firma postanowiła kupić prawie 30 ha dodatkowej ziemi, na której powstaną kolejne budynki fabryki.


Obecnie fabryka składa się z 3 działów, podzielonych w sumie na 12 sektorów. Każdy z nich ma inne zadanie. Jest dział nazwany przez Audi Brand experience, są też 4 sektory działu rozwoju i 7 działu produkcji. Ciekawostka to prywatny tunel aerodynamiczny.


W Ingolstadt produkuje się najpopularniejsze auta marki, m.in. A3, A4, A5 i Q5. Ponieważ duża część sprzedanych samochodów obejmuje właśnie te modele, rozbudowa fabryki nabiera sensu. Jest to również szansa na wiele nowych miejsc pracy.

Producent planuje oddać nowy budynek już w drugiej połowie 2013 roku, a co za tym idzie - liczba zatrudnionych tam osób może przekroczyć 40 tys. To więcej niż liczba mieszkańców Sopotu. Powierzchnia zbliży się znacznie do wartości 3 mln m kw., co jest odpowiednikiem powierzchni ponad 300 boisk do piłki nożnej. A to tylko jedna z ośmiu fabryk, jakie ma niemiecki producent.

Jeżeli jesteście ciekawi, jak wygląda fabryka Audi, to zapraszam do obejrzenia tej mapy.

Źródło: CarscoopAudi

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Elektryki w Polsce rosną w siłę. Trend może jednak wkrótce zwolnić
Elektryki w Polsce rosną w siłę. Trend może jednak wkrótce zwolnić
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Trzy chińskie marki w top 20. Te auta kupowali Polacy w październiku
Trzy chińskie marki w top 20. Te auta kupowali Polacy w październiku
Kierowcy nie ładują hybryd plug-in. Niemcy chcą ich zmusić
Kierowcy nie ładują hybryd plug-in. Niemcy chcą ich zmusić
Tesla notuje kolejny spadek sprzedaży w Europie
Tesla notuje kolejny spadek sprzedaży w Europie
Jest plan dla Alfy Romeo. Połączy siły z inną marką
Jest plan dla Alfy Romeo. Połączy siły z inną marką
Syreny w tunelu i "koguty" na autostradzie. Oto czym zaskoczyły mnie koreańskie drogi
Syreny w tunelu i "koguty" na autostradzie. Oto czym zaskoczyły mnie koreańskie drogi
Toyota Aygo X przeszła lifting i stała się hybrydą. Wiemy, ile kosztuje
Toyota Aygo X przeszła lifting i stała się hybrydą. Wiemy, ile kosztuje
BMW rezygnuje z wersji Competition. Ma dobry powód
BMW rezygnuje z wersji Competition. Ma dobry powód