Kode9, czyli Lotus po japońsku

Na salonie samochodowym w Tokio pokazano ciekawy projekt lekkiego samochodu sportowego autorstwa Kena Okuyamy.

Obraz
Arkadiusz Gabrysiak

Ken Okuyama to projektant samochodowy, który pracował we włoskim studiu Pininfarina. Był w nim odpowiedzialny między innymi za projekty Ferrari 599, Maserati Birdcage 75th, Ferrari P4/5 oraz Ferrari Enzo. Jego dorobek jest więc imponujący. W 2006 roku Okuyama rozpoczął działalność na własną rękę.

Na salonie samochodowym w Tokio zaprezentował 3 koncepty. Gwiazdą stoiska był sportowy samochód o nazwie Kode9. Jeśli pamiętacie animowany serial „Speed Racer”, to z pewnością zauważycie, że Kode9 przypomina trochę pojazd Mach Five.

Kode9 to wizja lekkiego samochodu sportowego, który ma prowadzić się bardzo dobrze, a przede wszystkim wywoływać uśmiech na twarzy kierowcy.

Obraz

Okuyama twierdzi, że Kode9 jest swego rodzaju wiadomością dla całego przemysłu motoryzacyjnego, a zwłaszcza projektantów, którzy ostatnio stawiają na zbyt skomplikowane linie i przerost formy nad treścią. Kode9 ma być pewnego rodzaju powrotem do korzeni.

Trzeba przyznać, że auto prezentuje się bardzo ciekawie. W oczy rzuca się aerodynamiczny pas przedni i wyraźnie zaakcentowane nadkola. Nad dwuosobową kabiną znajduje się zdejmowany panel dachowy. Tył samochodu z charakterystyczną „płetwą” i oryginalnie zaaranżowanymi światłami wygląda ekstrawagancko.

Obraz

Kode9 mierzy 4140 mm długości, 1905 mm szerokości i 1130 mm wysokości, a jego rozstaw osi to 2300 mm. Do konstrukcji wykorzystano aluminium i włókno węglowe, dzięki czemu masa wynosi auta jedynie 890 kg. Źródłem napędu jest 2,0-litrowy, doładowany silnik benzynowy generujący 320 KM. Niestety, osiągi samochodu nie zostały podane do wiadomości. Nie wiemy także, czy Kode9 pojawi się na rynku, chociażby w limitowanej liczbie egzemplarzy.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/14] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej