Klienci zadowoleni z Alfy Romeo i Dodge'a. Marki japońskie i niemieckie nisko oceniane

Klienci zadowoleni z Alfy Romeo i Dodge'a. Marki japońskie i niemieckie nisko oceniane

Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Źródło zdjęć: © Autokult | Maciej Skrzyński
Marcin Łobodziński
26.06.2023 12:09, aktualizacja: 26.06.2023 15:42

W najnowszym badaniu J.D Power 2023 Initial Quality Study (IQS) dotyczącym zadowolenia z zakupu nowych aut, marka Alfa Romeo uzyskała pierwsze miejsce wśród marek premium i znakomity wynik wśród wszystkich marek.

Badanie J.D. Power polega na przyznaniu punktów zadowolenia po zakupie nowego samochodu opartego na liczbie zgłaszanych problemów na 100 samochodów. Klienci zgłaszają wszystkie problemy, jakie występują w okresie trzech miesięcy od zakupu.

Alfa Romeo może się pochwalić gigantycznym skokiem względem ubiegłorocznego wyniku, bo awansowała aż o 24 miejsca. W ogólnym zestawieniu jest trzecią wśród wszystkich producentów i pierwszą wśród producentów premium.

Co ciekawe, przed Alfą Romeo (143 pkt) uplasowały się marki Dodge (140 pkt) i Ram (143 pkt), należące do tej samej grupy Stellantis. Kolejne pozycje, za trzecią Alfą Romeo, zajęły Buick, Chevrolet i GMC.

Zaskakująco słabo wypadły samochody niemieckie, jak Volkswagen (249 pkt) i Audi (221 pkt), choć Porsche znalazło się w czołówce. Ale już BMW ledwie załapało się na wynik na poziomie średniej (192 pkt), a Mercedes spadł poniżej. Fatalne wyniki odnotowały marki samochodów wyłącznie elektrycznych – Tesla (257 pkt) i Polestar (313 pkt). A co z japońskimi?

Najwyżej uplasowała się marka Lexus (10. miejsce, 171 pkt), nieco niżej Nissan, Subaru i Honda. Mitsubishi, Toyota i Mazda znalazły się poniżej średniej, natomiast Infiniti i Acura w dolnej części tabeli. Kiepsko wypadło także Volvo z jednym z najgorszych wyników w zestawieniu (250 pkt).

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (8)