Klienci zadowoleni z Alfy Romeo i Dodge'a. Marki japońskie i niemieckie nisko oceniane

W najnowszym badaniu J.D Power 2023 Initial Quality Study (IQS) dotyczącym zadowolenia z zakupu nowych aut, marka Alfa Romeo uzyskała pierwsze miejsce wśród marek premium i znakomity wynik wśród wszystkich marek.

Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Źródło zdjęć: © Autokult | Maciej Skrzyński
Marcin Łobodziński

26.06.2023 | aktual.: 26.06.2023 15:42

Badanie J.D. Power polega na przyznaniu punktów zadowolenia po zakupie nowego samochodu opartego na liczbie zgłaszanych problemów na 100 samochodów. Klienci zgłaszają wszystkie problemy, jakie występują w okresie trzech miesięcy od zakupu.

Alfa Romeo może się pochwalić gigantycznym skokiem względem ubiegłorocznego wyniku, bo awansowała aż o 24 miejsca. W ogólnym zestawieniu jest trzecią wśród wszystkich producentów i pierwszą wśród producentów premium.

Co ciekawe, przed Alfą Romeo (143 pkt) uplasowały się marki Dodge (140 pkt) i Ram (143 pkt), należące do tej samej grupy Stellantis. Kolejne pozycje, za trzecią Alfą Romeo, zajęły Buick, Chevrolet i GMC.

Zaskakująco słabo wypadły samochody niemieckie, jak Volkswagen (249 pkt) i Audi (221 pkt), choć Porsche znalazło się w czołówce. Ale już BMW ledwie załapało się na wynik na poziomie średniej (192 pkt), a Mercedes spadł poniżej. Fatalne wyniki odnotowały marki samochodów wyłącznie elektrycznych – Tesla (257 pkt) i Polestar (313 pkt). A co z japońskimi?

Najwyżej uplasowała się marka Lexus (10. miejsce, 171 pkt), nieco niżej Nissan, Subaru i Honda. Mitsubishi, Toyota i Mazda znalazły się poniżej średniej, natomiast Infiniti i Acura w dolnej części tabeli. Kiepsko wypadło także Volvo z jednym z najgorszych wyników w zestawieniu (250 pkt).

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (8)