Kierowca Arteona skazany. Tym razem zapłaci rodzinie z Seata

Przeciw kierowcy Volkswagena Arteona, który doprowadził do wypadku trzyosobowej rodziny z małym dzieckiem, toczyły się dwa postępowania. Sprawca wypadku usłyszał wyrok również w drugiej z nich.

Zachowanie kierującego arteonem zarejestrowały kameryZachowanie kierującego arteonem zarejestrowały kamery
Źródło zdjęć: © Bandyta z kamerka, Twitter

Wypadek wydarzył się w 2022 r. na trasie S7 w okolicy Ostródy. Zyskał on rozgłos dzięki nagraniu z kamery samochodowej jednego ze świadków. Widać na nim, jak kierowca niebieskiego Volkswagena Arteona jedzie bardzo blisko Seata wyprzedzającego inne auto. Kierującemu samochodem z tyłu wyraźnie nie podobało się tempo tego manewru, gdyż sam jechał bardzo szybko. Po zakończeniu wyprzedzania postanowił "dać nauczkę" drugiemu kierowcy mocno przed nim hamując. W efekcie Seat wpadł w poślizg i uderzył w barierę. Kierowca Volkswagena się nie zatrzymał i uciekł z miejsca zdarzenia.

W końcu udało się namierzyć sprawcę wypadku i postawić Jarosławowi W. zarzuty. W tej sprawie toczyły się dwa postępowania. Jedno dotyczyło ukarania kierowcy za popełnione wykroczenie. Tu są pierwszej instancji określił grzywnę na maksymalną dopuszczalną kwotę 15 tys. zł. Do tego orzekł 14-miesięczny zakaz prowadzenia pojazdów. Druga instancja jeszcze podniosła karę do trzech lat zakazu prowadzenia pojazdów mechanicznych (również maksymalną). Ten wyrok jest prawomocny.

Jednak na tym postępowania sądowe się nie skończyły. Olsztyńska prokuratora oskarżyła Jarosława W. o narażenie trzyosobowej rodziny na bezpośrednie niebezpieczeństwo utraty życia lub ciężkiego uszczerbku na zdrowiu. To już jest sprawa karna.

Złapali go, pokrzywdzony żąda grzywny 30 000 zł. A to nie koniec

Choć oskarżony twierdził, że to nie on prowadził samochód, to ustalono, że jego telefon komórkowy logował się na trasie S7 w czasie wypadku. W efekcie sąd w Olsztynie nie miał wątpliwości, że to Jarosław W. prowadził Volkswagena. Teraz również w tej sprawie zapadł wyrok. Mówi on, że winny wypadkowi musi zapłacić zadośćuczynienie dla kierowcy Seata w wysokości 10 tys. zł. Musi też zapłacić 5 tys. zł kosztów sądowych. Do tego mężczyzna został skazany na 10 miesięcy więzienia w zawieszeniu na trzy lata (tu okolicznością łagodzącą było to, że Jarosław W. nie był wcześniej karany). Ten wyrok jest nieprawomocny, zatem możliwe, że to jeszcze nie koniec sprawy.

To prawdopodobnie też nie koniec wydatków dla kierowcy Volkswagena, gdyż po takich wyrokach ubezpieczyciel może żądać regresu, a więc zapłaty za szkody, które wcześniej pokryło towarzystwo ubezpieczeniowe.

Wybrane dla Ciebie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne