Kia Pro_Cee'd GT - bardziej hot czy hatch?

Już za kilka miesięcy na marcowych targach samochodowych w Genewie, Kia zaprezentuje dwa kompaktowe hot hatche. Pięciodrzwiowy Cee'd oraz trzydrzwiowy Pro_Cee'd mają zagrozić pozycji takich aut jak Renault Megane RS czy Volkswagen Golf GTI.

Kia Pro_Cee'd GT - bardziej hot czy hatch?
Bartosz Pokrzywiński
SKOMENTUJ

Już za kilka miesięcy na marcowych targach samochodowych w Genewie, Kia zaprezentuje dwa kompaktowe hot hatche. Pięciodrzwiowy Cee'd oraz trzydrzwiowy Pro_Cee'd mają zagrozić pozycji takich aut jak Renault Megane RS czy Volkswagen Golf GTI.

Koreański producent znacząco rozwinął się w ostatnim czasie, a świetnym przykładem tego jest model Cee'd. Poprzednia generacja była naprawdę solidnym autem, wartym swojej ceny. Nowa generacja tego modelu jest jeszcze lepsza i depcze po piętach liderom segmentu.

Teraz Kia chce wejść także do niszy hot hatchy, oferując Cee'd w obu wersjach nadwoziowych z mocniejszą jednostką napędową. Mowa o turbodoładowanym czterocylindrowym silniku benzynowym o pojemności 1,6 l. Motor ma produkować 204 KM i 265 Nm momentu obrotowego i współpracować z manualną skrzynią biegów przekazującą moc na przednią oś.

Obraz

O gorącym stylu hatchbacków świadczyć będą także dodatki stylistyczne. 18-calowe felgi widoczne na zdjęciach szpiegowskich Pro_Cee'd GT, odrobinę bardziej rozbudowany bodykit w stosunku do seryjnej wersji, a więc zderzaki z większymi wlotami powietrza, progi, dyfuzor czy dwie końcówki układu wydechowego.

Jedynym problemem mogą być osiągi Cee'da i Pro_Cee'da, które będą musiały być odpowiednie do ceny auta. Od 0 do 100 km/h w 7,9 s, to o 1 s wolniej od obecnej generacji Golfa GTI, nie mówiąc już o Megane RS. Miejmy jednak nadzieję, że koreańskie hot hatche będą dostępne za bardzo rozsądną cenę.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/12] Źródło zdjęć: |

Źródło: Carscoop

Wybrane dla Ciebie

Jedno paliwo tanieje, drugie wciąż drogie. Wiemy, jak będzie w przyszłym tygodniu
Jedno paliwo tanieje, drugie wciąż drogie. Wiemy, jak będzie w przyszłym tygodniu
Renault Boreal to Dacia Bigster na wypasie. Trafi do ponad 70 krajów
Renault Boreal to Dacia Bigster na wypasie. Trafi do ponad 70 krajów
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Nie sprawdzają, a potem płacz. Kupują używane auta w ciemno
Nie sprawdzają, a potem płacz. Kupują używane auta w ciemno
7 wersji napędu do wyboru. Jeśli chodzi o silniki ten model jest królem
7 wersji napędu do wyboru. Jeśli chodzi o silniki ten model jest królem
Szukasz auta z długą gwarancją? Nie jesteś skazany na Koreę i Chiny
Szukasz auta z długą gwarancją? Nie jesteś skazany na Koreę i Chiny
Chińczycy podali ceny. Kolejny łakomy kąsek
Chińczycy podali ceny. Kolejny łakomy kąsek
Zasada dwóch sekund. Policja sprawdza z wiaduktów
Zasada dwóch sekund. Policja sprawdza z wiaduktów
Oto nowa Mazda CX-5. Większa, ale ze słabszym silnikiem
Oto nowa Mazda CX-5. Większa, ale ze słabszym silnikiem
Te auta rdzewieją najszybciej. Budżetowa marka godna zaufania
Te auta rdzewieją najszybciej. Budżetowa marka godna zaufania
Dacia Bigster 4x4 czy Bigster Hybrid? Sprawdzamy, co się bardziej opłaca
Dacia Bigster 4x4 czy Bigster Hybrid? Sprawdzamy, co się bardziej opłaca
Koniec spisywania oświadczeń po stłuczce. Pojawi się nowa możliwość
Koniec spisywania oświadczeń po stłuczce. Pojawi się nowa możliwość