Ken Block i jego nowa Fiesta HFHV na każdą okazję [wideo]

Ken Block wykorzystuje maksymalnie swoje 5 minut i startuje w różnych dyscyplinach sportów motorowych. W tym celu przykładowo do rajdów i do gymkhany musiał mieć przygotowany osobny samochód w odpowiedniej konfiguracji, aby osiągnąć jak najlepsze wyniki. Koniec z tym - oto Fiesta HFHV, która rozwiąże problemy Kena.

Fiesta HFHVFiesta HFHV
Arkadiusz Gabrysiak

Ken Block wykorzystuje maksymalnie swoje 5 minut i startuje w różnych dyscyplinach sportów motorowych. W tym celu przykładowo do rajdów i do gymkhany musiał mieć przygotowany osobny samochód w odpowiedniej konfiguracji, aby osiągnąć jak najlepsze wyniki. Koniec z tym - oto Fiesta HFHV, która rozwiąże problemy Kena.

Specjalnie przygotowany Ford Fiesta HFHV to (po rozwinięciu skrótu) Hybrid Function Hoon Vehicle. Jednak niech słowo "hybrid" Was nie zmyli - nie ma w nim w ogóle przyjaznych dla środowiska gadżetów, ale 600 KM i 900 Nm momentu obrotowego w najmocniejszej specyfikacji. Samochód bazuje na Fordzie Fiesta RS WRC, jednak wyposażony jest w 2,0-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy.

Poniższy materiał filmowy najlepiej obrazuje, na jakiej zasadzie funkcjonuje Fiesta HFHV. Otóż poprzez zmianę niektórych elementów i nastaw zawieszenia, felg i opon, niewielkie modyfikacje mechaniczne oraz zmianę oprogramowania elektronicznej jednostki sterującej pracą silnika Fiesta Blocka uzyskuje odpowiednie parametry do ścigania się w poszczególnych dyscyplinach. Cały ten proces został w ciekawy sposób zaprezentowany na poniższym klipie. Zapraszam do oglądania.

Ken Block's newest racecar: The Hybrid Function Hoon Vehicle

Źródło: World Car Fans

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem, czy całoroczne dają radę latem. Test opon w warunkach drogowych
Sprawdziłem, czy całoroczne dają radę latem. Test opon w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić