Kajetanowicz odpadł z Jänner Rallye. Kubica walczy o zwycięstwo!

Pechowo dla Kajetana Kajetanowicza zakończył się 6. odcinek specjalny. Awaria samochodu wyeliminowała go z walki. Na szczęście w grze pozostał Robert Kubica

Obraz
Źródło zdjęć: © fot. Marcin Snopkowski
Marcin Łobodziński

Kierowcy rozpoczęli dziś rano rywalizację w pierwszej rundzie ERC - International Jänner Rallye. Na drodze było sucho, ale miejscami leżały duże połacie czarnego lodu, z którymi było trochę problemów. Załogi wystartowały do pierwszego oesu na okolcowanych oponach.

Obraz
© fot. Marcin Snopkowski

Pierwszą pętlę dzisiejszego dnia Jänner Rallye Kajetan Kajetanowicz zakończył jako lider z przewagą 4,9 s nad Kubicą i 9,6 s nad Václavem Pechem. Po serwisie niektórzy kierowcy zaryzykowali zmianę ogumienia na slick bez kolców. Jednym z nich był Raimund Baumschlager i to przyniosło niespodziewany efekt w postaci odrobienia niemal 16-sekundowej straty i objęcia prowadzenia w rajdzie. Pozostałe załogi z czołówki musiały używać opon z kolcami. Mimo to tempo polskich załóg wciąż pozwalało liczyć na zwycięstwo w rajdzie.

Po 5. oesie Kajetan Kajetanowicz był wiceliderem ze stratą 2,4 s do Baumschlagera. Kubica jechał na 4. pozycji za Pechem. Niestety OS6 nie zakończył się szczęśliwie dla mistrzów Polski. Po 2 km od startu zablokowała się przepustnica w Fieście R5 i Kajtek musiał się zatrzymać. Załoga wycofała się z rajdu.

Obraz
© fot. Marcin Snopkowski

Po drugim serwisie mocno przyspieszył Václav Pech. Wygrał OS7 z przewagą 0,1 nad Robertem Kubicą i 6,6 s nad Baumschlagerem, który założył skrzynię biegów z dłuższymi przełożeniami. Nie była to tym razem najlepsza decyzja bo spowodowała utratę prowadzenia. OS 8 padł łupem Kubicy. Pech stracił na tej próbie 1,7 s, a Baumschlager 8,3 s. Kubica jest obecnie wiceliderem rajdu ze stratą 2,9 s do Václava Pecha.

Teraz kierowcy są na trzecim serwisie dzisiejszego dnia. Następny odcinek specjalny rusza o godzinie 18:47.

Podziękowania dla Marcina Snopkowskiego za udostępnienie zdjęć - SnopkowskiArt.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił