Kajetan Kajetanowicz rajdowym mistrzem Europy!

Kajetan Kajetanowicz wygrał 61. Rajd Akropolu wyprzedzając Craiga Breena o 10 sekund i tym samym został trzecim polskim kierowcą, który sięgnął po najwyższe trofeum w europejskim rajdowym cyklu mistrzowskim.

Obraz
Źródło zdjęć: © fot. Kajto.pl
Marcin Łobodziński

Kajetan nie dominował w tym rajdzie, ale na równi ścigał się z Craigiem Breenem, swoim największym rywalem w Rajdowych Mistrzostwach Europy. Na szóstym odcinku specjalnym wyszedł na prowadzenie i to wystarczyło do odniesienia zwycięstwa, ponieważ trzy ostatnie próby zostały odwołane. Tym samym został mistrzem tego wciąż mało popularnego serialu rajdowego.

Polak startujący z Jarosławem Baranem zaliczył doskonały sezon. Wygrał trzy z ośmiu rund ERC, w czterech był drugi, a w jednej trzeci. Tylko na Litwie nie osiągnęli mety z powodu urwania koła. Załoga w barwach Lotos Rally Team startuje Fordem Fiestą R5. Jego największym i w zasadzie jedynym rywalem w ERC był Craig Breen, Irlandczyk startujący Peugeotem 208 T16. Ten kierowca jeżdżący również w mistrzostwach świata także wygrał trzy rundy europejskiego klasyka, ale nie miał takiej regularności jak Polak.

Kajetan Kajetanowicz został trzecim polskim mistrzem Europy po Sobiesławie Zasadzie i Krzysztofie Hołowczycu.

Dokonaliśmy tego! To był zdumiewający dzień. Spełniło się moje marzenie. Co mogę powiedzieć? Jak zawsze, dziękuję mojemu teamowi. Szczerze mówiąc, był to dla nas bardzo ciężki rok, ale dokonaliśmy tego - jesteśmy mistrzami Europy. To zdumiewające! Dla mnie to wielki dzień, chyba najlepszy w życiu. Nie wiem jak to opisać. Zdobyliśmy tytuł wygrywając Acropolis Rally. To również wielka sprawa, jeden z najtrudniejszych rajdów świata, nie tylko w mistrzostwach Europy. Chciałbym podziękować moim rodzicom, mamie i tacie. Zawsze we mnie wierzyli, wszędzie. Miałem dla nich mało czasu, ale chcę to zmienić, bo oboje są dla mnie bardzo ważni. Zawsze są ze mną i zawsze pozostają w moim sercu. – powiedział Kajetan Kajetanowicz.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Nowa Toyota Land Cruiser teraz także z miękką hybrydą. Wiemy, ile kosztuje
Nowa Toyota Land Cruiser teraz także z miękką hybrydą. Wiemy, ile kosztuje
Nadjeżdża odświeżony Mercedes Klasy S. Jest oficjalna zapowiedź
Nadjeżdża odświeżony Mercedes Klasy S. Jest oficjalna zapowiedź
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀