Kajetan Kajetanowicz będzie bronił tytułu rajdowego mistrza Europy

W oficjalnej informacji prasowej Kajetan Kajetanowicz ogłosił swoje plany rajdowe na sezon 2016. Wraz z Jarosławem Baranem będzie bronił tytułu rajdowego mistrza Europy.

Obraz
Źródło zdjęć: © fot. Marcin Snopkowski
Marcin Łobodziński

To trochę frustrujące jak zauważył jeden z naszych czytelników, że mało doświadczony Hubert Ptaszek otrzyma wsparcie i samochód na pełny cykl WRC2, a najlepszy polski kierowca jaki obecnie czynnie bierze udział w rajdach, wielokrotny mistrz Polski i mistrz Europy nie ma budżetu na starty w mistrzostwach świata. Niestety takie są motorsportowe realia – niewiele zależy od samych zawodników, niemal wszystko od sponsorów. LOTOS jako firma jest i chce być rozpoznawalna na Starym Kontynencie, a nie w Azji czy Ameryce Południowej, a łatwiej jest zdobyć kolejny tytuł mistrzowski w kiepsko obsadzonym cyklu ERC niż osiągnąć podobny wynik w mocnej stawce WRC2, gdzie Kajetan z pewnością potrzebowałby nie tylko znacznie większego budżetu, ale i więcej czasu na zdobycie tytułu, a i to mogłoby nie wystarczyć. Takie są fakty pomimo oficjalnych komunikatów.

Kajetan Kajetanowicz:

Będziemy bronić tytułu Mistrzów Europy, ale czy to oznacza, że starty w sezonie 2016 będą kosztować nas mniej pracy niż w ubiegłym? Czy będziemy mniej ryzykować, aby walczyć z najlepszymi załogami ERC? Czy będziemy mniej cisnąć, by wygrywać z rywalami, którzy zwłaszcza teraz chcą być przed nami? Czy czeka nas mniej odpowiedzialne zadanie? Czy to zadanie nie jest wielkim wyzwaniem? Nie pytam kto z Was chciałby być na moim miejscu, ale mam tego świadomość i dzięki temu czuję jeszcze większą odpowiedzialność. Tegoroczny kalendarz FIA ERC zapowiada się jeszcze bardziej emocjonująco, nie tylko dlatego, że mamy w nim dwie rundy tak bliskie polskim kibicom. Ponownie możemy wybierać spośród 10 wyjątkowo zróżnicowanych rajdów. W każdym z nich możemy się rozwijać razem z Jarkiem, z każdego mogę wyjechać jako lepszy kierowca i taki jest właśnie mój cel. Cieszę się, że mogę pracować z profesjonalistami, którym nie brakuje motywacji. Oni we mnie wierzą, mocno wspierają, a ja nie chcę ich zawieść. W ostatnich latach zrobiliśmy duże postępy, ale każdy kto poznał możliwości LOTOS Rally Team wie, że damy z siebie wszystko, by robić jeszcze lepiej to co kochamy. Wspólnie zamierzamy sięgać po każdy centymetr drogi, walczyć o każdą sekundę, szukać miejsca na poprawę oraz zmierzać do celu z pasją i wielkim zaangażowaniem. Liczymy na to, że dacie się porwać tej przygodzie i sercem będziecie z nami.

Niestety tak, zdobycie tytułu w przyszłym roku będzie łatwiejsze nie tylko za sprawą większego doświadczenia i znakomitej pracy zespołu Kajetana, ale również z bardzo oczywistego powodu – braku mocnej stawki kierowców. Nie ma co się oszukiwać, że ktokolwiek z zeszłorocznych rywali Kajetanowicza oprócz Craiga Breena mógł mu zagrozić w zdobyciu tytułu mistrza ERC. Tyle tylko, że teraz Breen przenosi się do WRC. Żaden zawodnik, którego można nazwać godnym rywalem Kajtka nie zadeklarował jeszcze startów w przyszłorocznym serialu Rajdowych Mistrzostw Europy. I to niestety wydaje się jednym z ważniejszych, jeżeli nie głównym i jednocześnie bardzo smutnym powodem podjęcia takiej decyzji przez LOTOS.

Przyszłoroczny kalendarz ERC składa się z 10 rund, w tym jednej polskiej – Rajdu Rzeszowskiego. Sezon rozpoczyna się na Litwie 5 lutego. Kolejne rundy to rajdy w Hiszpanii, Irlandii, Grecji, Portugalii, Belgii, Estonii, Polsce, Czechach i finał we wrześniu na Cyprze. Oczywiście trzymamy kciuki i liczymy na kolejny mistrzowski tytuł Polaków, a później na awans do WRC.

Kalendarz Rajdowych Mistrzostw Europy 2016:

5-7 lutego, Łotwa: Rajd Lipawy (śnieg, lód, szuter);

10-12 marca, Hiszpania: Rajd Wysp Kanaryjskich (asfalt);

7-9 kwietnia, Wielka Brytania: Rajd Irlandii (asfalt);

6-8 maja, Grecja: Rajd Akropolu (szuter);

2-4 czerwca, Portugalia: Rajd Azorów (szuter);

23-25 czerwca, Belgia: Rajd Ypres (asfalt);

15-17 lipca, Estonia: Rajd Estonii (szuter);

4-6 sierpnia, Polska: Rajd Rzeszowski (asfalt);

26-28 sierpnia, Czechy: Rajd Barum (asfalt);

7-9 października, Cypr: Rajd Cypru (szuter, asfalt)

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Nowa Toyota Land Cruiser teraz także z miękką hybrydą. Wiemy, ile kosztuje
Nowa Toyota Land Cruiser teraz także z miękką hybrydą. Wiemy, ile kosztuje
Nadjeżdża odświeżony Mercedes Klasy S. Jest oficjalna zapowiedź
Nadjeżdża odświeżony Mercedes Klasy S. Jest oficjalna zapowiedź
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀