Kajetan Kajetanowicz będzie bronił tytułu rajdowego mistrza Europy

W oficjalnej informacji prasowej Kajetan Kajetanowicz ogłosił swoje plany rajdowe na sezon 2016. Wraz z Jarosławem Baranem będzie bronił tytułu rajdowego mistrza Europy.

Obraz
Źródło zdjęć: © fot. Marcin Snopkowski
Marcin Łobodziński

To trochę frustrujące jak zauważył jeden z naszych czytelników, że mało doświadczony Hubert Ptaszek otrzyma wsparcie i samochód na pełny cykl WRC2, a najlepszy polski kierowca jaki obecnie czynnie bierze udział w rajdach, wielokrotny mistrz Polski i mistrz Europy nie ma budżetu na starty w mistrzostwach świata. Niestety takie są motorsportowe realia – niewiele zależy od samych zawodników, niemal wszystko od sponsorów. LOTOS jako firma jest i chce być rozpoznawalna na Starym Kontynencie, a nie w Azji czy Ameryce Południowej, a łatwiej jest zdobyć kolejny tytuł mistrzowski w kiepsko obsadzonym cyklu ERC niż osiągnąć podobny wynik w mocnej stawce WRC2, gdzie Kajetan z pewnością potrzebowałby nie tylko znacznie większego budżetu, ale i więcej czasu na zdobycie tytułu, a i to mogłoby nie wystarczyć. Takie są fakty pomimo oficjalnych komunikatów.

Kajetan Kajetanowicz:

Będziemy bronić tytułu Mistrzów Europy, ale czy to oznacza, że starty w sezonie 2016 będą kosztować nas mniej pracy niż w ubiegłym? Czy będziemy mniej ryzykować, aby walczyć z najlepszymi załogami ERC? Czy będziemy mniej cisnąć, by wygrywać z rywalami, którzy zwłaszcza teraz chcą być przed nami? Czy czeka nas mniej odpowiedzialne zadanie? Czy to zadanie nie jest wielkim wyzwaniem? Nie pytam kto z Was chciałby być na moim miejscu, ale mam tego świadomość i dzięki temu czuję jeszcze większą odpowiedzialność. Tegoroczny kalendarz FIA ERC zapowiada się jeszcze bardziej emocjonująco, nie tylko dlatego, że mamy w nim dwie rundy tak bliskie polskim kibicom. Ponownie możemy wybierać spośród 10 wyjątkowo zróżnicowanych rajdów. W każdym z nich możemy się rozwijać razem z Jarkiem, z każdego mogę wyjechać jako lepszy kierowca i taki jest właśnie mój cel. Cieszę się, że mogę pracować z profesjonalistami, którym nie brakuje motywacji. Oni we mnie wierzą, mocno wspierają, a ja nie chcę ich zawieść. W ostatnich latach zrobiliśmy duże postępy, ale każdy kto poznał możliwości LOTOS Rally Team wie, że damy z siebie wszystko, by robić jeszcze lepiej to co kochamy. Wspólnie zamierzamy sięgać po każdy centymetr drogi, walczyć o każdą sekundę, szukać miejsca na poprawę oraz zmierzać do celu z pasją i wielkim zaangażowaniem. Liczymy na to, że dacie się porwać tej przygodzie i sercem będziecie z nami.

Niestety tak, zdobycie tytułu w przyszłym roku będzie łatwiejsze nie tylko za sprawą większego doświadczenia i znakomitej pracy zespołu Kajetana, ale również z bardzo oczywistego powodu – braku mocnej stawki kierowców. Nie ma co się oszukiwać, że ktokolwiek z zeszłorocznych rywali Kajetanowicza oprócz Craiga Breena mógł mu zagrozić w zdobyciu tytułu mistrza ERC. Tyle tylko, że teraz Breen przenosi się do WRC. Żaden zawodnik, którego można nazwać godnym rywalem Kajtka nie zadeklarował jeszcze startów w przyszłorocznym serialu Rajdowych Mistrzostw Europy. I to niestety wydaje się jednym z ważniejszych, jeżeli nie głównym i jednocześnie bardzo smutnym powodem podjęcia takiej decyzji przez LOTOS.

Przyszłoroczny kalendarz ERC składa się z 10 rund, w tym jednej polskiej – Rajdu Rzeszowskiego. Sezon rozpoczyna się na Litwie 5 lutego. Kolejne rundy to rajdy w Hiszpanii, Irlandii, Grecji, Portugalii, Belgii, Estonii, Polsce, Czechach i finał we wrześniu na Cyprze. Oczywiście trzymamy kciuki i liczymy na kolejny mistrzowski tytuł Polaków, a później na awans do WRC.

Kalendarz Rajdowych Mistrzostw Europy 2016:

5-7 lutego, Łotwa: Rajd Lipawy (śnieg, lód, szuter);

10-12 marca, Hiszpania: Rajd Wysp Kanaryjskich (asfalt);

7-9 kwietnia, Wielka Brytania: Rajd Irlandii (asfalt);

6-8 maja, Grecja: Rajd Akropolu (szuter);

2-4 czerwca, Portugalia: Rajd Azorów (szuter);

23-25 czerwca, Belgia: Rajd Ypres (asfalt);

15-17 lipca, Estonia: Rajd Estonii (szuter);

4-6 sierpnia, Polska: Rajd Rzeszowski (asfalt);

26-28 sierpnia, Czechy: Rajd Barum (asfalt);

7-9 października, Cypr: Rajd Cypru (szuter, asfalt)

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony