Jeszcze lepszy – Geiger F‑150 Harley Davidson (2012)
Jeden z największych w Europie importerów aut amerykańskich proponuje modyfikacje mechaniczne najpopularniejszego pick-upa w USA – Forda F-150. Ta ciężarówka po tuningu dysponuje mocą ponad 550 KM!
25.08.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:49
Jeden z największych w Europie importerów aut amerykańskich proponuje modyfikacje mechaniczne najpopularniejszego pick-upa w USA – Forda F-150. Ta ciężarówka po tuningu dysponuje mocą ponad 550 KM!
Przez dziesięciolecia Ford F-150 był i jest najlepiej sprzedającym się samochodem w Stanach Zjednoczonych. Jego roczna sprzedaż wynosi średnio 600 000 egzemplarzy. Nic więc dziwnego, że Ford stara się co jakiś czas uatrakcyjnić swoją ofertę specjalnymi seriami tego pick-upa lub, jak nazywają go Amerykanie, ciężarówki.
Do tych specjalnych wersji zalicza się na przykład odmiana Harley Davidson, która jest oferowana od 2005 roku. Auta w tej wersji mają podwójną kabinę i najmocniejsze instalowane przez Forda w F-150 silniki.
Najnowszy model Harley Davidson został uzbrojony w 417-konny silnik V8 o objętości skokowej 6,2 l. Motor generuje maksymalny moment obrotowy o wartości 590 Nm, który jest przekazywany do 6-biegowej automatycznej skrzyni przekładniowej. Właśnie takie auto jest importowane do Niemiec przez firmę Geiger, która jest jednocześnie największym europejskim tunerem aut zza oceanu.
Mechanicy z Monachium uznali, że prawie 420 KM mocy to za mało i wstawili do pomocy jednostce napędowej sprężarkę mechaniczną. Dzięki niej moc skoczyła do imponujących 558 KM (to więcej niż mają Mercedesy E 63 AMG czy CLS 63 AMG), a to z kolei pozwoliło zwiększyć prędkość maksymalną pick-upa. Teraz wynosi ona 240 km/h i jest blokowana elektronicznie.
W porównaniu z normalnym F-150 ten przerobiony przez Geigera jest aż o 100 mm niższy za sprawą nowego zawieszenia. Tak samo jak auto seryjne, pick-up po tuningu ma 22-calowe felgi, ale obręcze mają inny wzór.
Za samochód po modyfikacjach w Monachium trzeba wyłożyć 69 900 euro (opłaty obejmują podatki).
Dane techniczne
- Typ: V8
- Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: SOHC, 2 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 6210 cmsup3/sup
- Doładowanie: kompresor
- Moc maksymalna: 558 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 89,86 KM/l (seryjny – 67,15 KM/l)
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, automatyczna
- Typ napędu: na wszystkie koła
Hamulce i koła:
- Koła przednie: 22”
- Koła tylne: 22”
Masy i wymiary:
- Długość: 6195 mm
- Szerokość: 2012 mm
- Wysokość: 1820 mm (- 100 mm)
- Rozstaw osi: 3975 mm
Osiągi:
- Prędkość maksymalna: ograniczona do 240 km/h
Źródło: motorvision