Jeep Renegade i Compass także z miękką hybrydą. Dołączą do wersji plug-in

Jeep rozbudowuje ofertę o kolejne wersje modeli Renegade i Compass. Szumna nazwa e-Hybrid skrywa technologię miękkiej hybrydy z 48-woltową instalacją elektryczną.

Jeep Compass i Renegade e-HybridJeep Compass i Renegade e-Hybrid
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Jeep
Aleksander Ruciński

Alternatywne napędy nie są żadną nowością w gamie Compassa i Renegade'a. Od jakiegoś czasu oba modele można bowiem kupić w wersjach plug-in 4xe pozwalających na podróżowanie zarówno z wykorzystaniem silnika spalinowego, jak i na samym prądzie.

Teraz do gamy dołącza wersja, która na samym prądzie nie pojedzie. Będzie jednak bardziej dynamiczna i oszczędniejsza od klasycznych spalinówek. Wszystko za sprawą układu miękkiej hybrydy, który Jeep określa mianem e-Hybrid.

48-woltowy układ wspomaga jednostkę spalinową, pozwalając czasowo uzyskać nawet 20 KM i 50 Nm więcej. Sam silnik benzynowy ma natomiast 1,5 litra pojemności, 130 KM i 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Standardowo współpracuje z 7-biegową, automatyczną przekładnią o dwóch sprzęgłach. Niestety niektórych rozczaruje fakt, że wersję e-Hybrid można łączyć tylko z przednim napędem.

Wersja e-Hybrid występuje tylko z przednim napędem
Wersja e-Hybrid występuje tylko z przednim napędem © mat. prasowe / Jeep

Startowa edycja Upland wyróżniająca się m.in turkusową kolorystyką i bogatym wyposażeniem powinna trafić na rynek w najbliższych miesiącach. Później dołączą do niej pozostałe odmiany. Ceny na razie pozostają nieznane.

Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥