Jeep pokazał Compassa 4xe. Pod maską zupełnie nowy napęd

Nowy Compass jest dostępny z różnymi rodzajami napędu, ale najostrzejsza wersja 4xe wystąpi wyłącznie z elektrykiem.

Nowy Jeep Compass 4xeNowy Jeep Compass 4xe
Źródło zdjęć: © materiały prasowe
Aleksander Ruciński

Jeep wiąże spore nadzieje z nowym Compassem. To model, który z uwagi na wymiary i segmentową przynależność może odnieść spory sukces w Europie. Tym bardziej że ma wiele wspólnego z europejskim rodzeństwem w postaci Citroëna C5 Aircross czy Opla Grandlanda.

Pytanie tylko, czy ograniczenie oferty napędów w topowej wersji wyłącznie do elektryka nie będzie hamulcem sprzedaży? Jeep pokazał właśnie "terenowe" wydanie 4xe, które wyróżnia się bojowym wyglądem i standardowym napędem na cztery koła.

Za jego realizację odpowiadają dwa silniki - po jednym na każdej osi, o łącznej mocy 375 KM. Będą one prawdopodobnie łączone z dwoma akumulatorami do wyboru - mniejszym o pojemności 73 kWh i większym 97 kWh. Zasięgu jeszcze nie znamy, ale sprint do setki ma trwać nie więcej niż 5 sekund.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Jeep Wrangler Sahara 2.0 T GME 272 KM (AT) - przyspieszenie 0-100 km/h

Jeep pochwalił się za to podstawowymi danymi dotyczącymi właściwości terenowych. Wiemy, że prześwit zwiększono o 10 mm względem zwykłego Compassa, a kąty, natarcia, zejścia i rampowy wynoszą odpowiednio 27°, 31° i 16°.

Producent zadbał także o dodatkowe osłony podwozia i nadwozia, które nie tylko spełniają funkcję ochronną, ale i nadają autu bardziej bojowy wygląd. Standardem dla 4xe są również 19-calowe felgi z oponami o podwyższonym profilu. Poza tym klienci mogą liczyć na specjalną kolorystykę.

Nowy Jeep Compass 4xe
Nowy Jeep Compass 4xe © materiały prasowe

Sporo dzieje się też we wnętrzu, gdzie zastosowano specjalną tapicerkę z poliuretanową powłoką o podwyższonej odporności na brud i wodę. Na podłodze znajdziemy natomiast gumowe maty.

Szczegółową specyfikację na polski rynek powinniśmy poznać jeszcze w tym roku. Ceny również, a to od nich w dużej mierze zależy sukces modelu. Obecnie za najtańszego Compassa "w prądzie" trzeba zapłacić 214 200 zł. Wersja 4xe z pewnością będzie droższa.

  • Nowy Jeep Compass 4xe
  • Nowy Jeep Compass 4xe
  • Nowy Jeep Compass 4xe
  • Nowy Jeep Compass 4xe
  • Nowy Jeep Compass 4xe
  • Nowy Jeep Compass 4xe
  • Nowy Jeep Compass 4xe
  • Nowy Jeep Compass 4xe
  • Nowy Jeep Compass 4xe
[1/9] Nowy Jeep Compass 4xe Źródło zdjęć: materiały prasowe |
Wybrane dla Ciebie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne