Słynna firma prezentuje przebudowanego Land Cruisera
Toyota Land Cruiser 250 był bez wątpienia samochodem, na którego wszyscy miłośnicy offroadu i terenowych Toyot czekali. Jednak kiedy opadł kurz zrodziły się nowe oczekiwania. Pytano, czy powstanie wersja Arctic Trucks? Oto odpowiedź.
Z okazji 40-lecia wprowadzenia na rynek Land Cruisera Prado, islandzka firma z 35-letnim doświadczeniem w budowaniu pojazdów na ekstremalne warunki prezentuje najnowszego Arctic Trucka zbudowanego na bazie Land Cruisera 250.
Pojazd został przygotowany wspólnie przez centralę firmy z Islandii i jej brytyjski oddział, we współpracy z afrykańskim dystrybutorem CFAO z siedzibą w Nigerii. Land Cruiser w wydaniu AT37, co oznacza 37-calowe ogumienie powstał w inny sposób niż do tej pory, bo czerpano garściami z doświadczeń motorsportowych.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Opony całoroczne vs. sezonowe - argumenty za i przeciw
Samochód ma nie tylko przebudowane nadwozie i podniesiono zawieszenie (+40 mm), ale także ramę, co pozwoliło przesunąć tylną oś dla uzyskania jeszcze lepszych właściwości terenowych. Na razie nie znamy szczegółów, ale najpewniej poznamy je w drugim kwartale 2025 roku, kiedy to odbędzie się rynkowa premiera w Europie, Ameryce Północnej, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.
Samochód dzięki dużym kołom wygląda imponująco, a specjaliści z Arctic Trucks zapewniają, że przebudowane zawieszenie zapewnia bardzo dobre właściwości jezdne. Ogromne opony w rozmiarze 37x12.50 R17 zamontowano na obręczach "Heritage" z podwójnym zaworem do regulacji ciśnienia. Klient ma do wyboru ogumienie BF Goodrich All-Terrain T/A KO3 lub Mud-Terrain T/A KM3.
Do liftu zawieszenia użyto zestawu firmy R53 Suspension, która ma doświadczenia z Dakaru, ale także rallycrossu, rajdów i wyścigów długodystansowych. Oczywiście nie zabrakło osłon podwozia, stopni bocznych i charakterystycznych dla Arctic Trucks szerokich chlapaczy.