Jay Leno gości Tramontanę w swoim garażu!

Jay Leno, wielki fanatyk motoryzacji po raz kolejny w natarciu. Tym razem dotarł do niego jeden z najbardziej wyjątkowych samochodów jaki można teraz kupić - Tramontana w 720 konnej wersji!

Obraz
Michal Grygier

Jay Leno, wielki fanatyk motoryzacji po raz kolejny w natarciu. Tym razem dotarł do niego jeden z najbardziej wyjątkowych samochodów jaki można teraz kupić - Tramontana w 720 konnej wersji!

Leno w dalszym ciągu utrzymuje na wysokim poziomie swoją motoryzacyjną obsesję. Jako, że sam posiada niemalże wszystkie najważniejsze modele aut (jest prze-obrzydliwie bogaty!) do swojego programu Jay Leno's Garage "zaprasza" wyłącznie samochody sportowe, luksusowe i wyjątkowe. A hiszpańska Tramontana zdecydowanie do takich należy.

Leno, choć mały nie jest, miał okazję wcisnąć się w kokpit (niczym w helikopterze bojowym) i ruszyć na małą przejażdżkę. Bardzo lubię ten niemal amatorski styl, tak różny od dopracowanego niemal do perfekcji Top Gear'a. Jay traktuje wszystko swobodnie, zadaje pytania i czeka na odpowiedzi. Nie jest może tak śmiesznie, ale zdecydowanie konkretnie.

Czym jest Tramontana? Czymś na wzór połączenia Ariela Atoma, KTM'a X-Bow, Mercedesa SLR i bolidu F1.

Jego masa wynosi zaledwie 1268 kilogramów, co przy mocy maksymalnej 720 KM powoduje przyśpieszenie do pierwszej setki w czasie 3,6 sekundy! Prędkość maksymalna wynosi 325 km/h. Pod maską znajduje się silnik V12 Mercedesa, a w zasadzie działu AMG o pojemności 5,5 litra z twin-turbo. Nadwozie wykonane jest z włókien węglowych, co sprawia, że całość jest potwornie droga.

Najciekawszy jest jednak wygląd. To dwumiejscowe auto konstrukcyjnie nawiązuje do bolidów F1. Zresztą jego konstruktorzy wywodzą się z wyścigów torowych. Dwa fotele umieszczone są w osi pojazdu, a nie tradycyjnie.

Niestety nie mogłem znaleźć tego odcinka na YT, zatem musicie przenieść się na oficjalną stronę Leno's Garage. Ale warto!

Źródło: Autoblog

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇