Jankes po niemiecku – Cam Shaft CTS-V (2010)

W Europie do tej pory tuningiem Cadillaca CTS-V zajmował się przede wszystkim niemiecki Geiger. Teraz urósł mu konkurent. Również z Niemiec – Cam Shaft.

Obraz
Olgierd Lachowski
Cam Shaft CTS-V fot.7
Cam Shaft CTS-V fot.7

Seryjny Cadillac CTS-V napędzany jest takim samym silnikiem jak Corvette ZR-1. To 8-cylindrowy potwór o objętości skokowej 6,2 l. Różnica między ZR1 a CTS-V tkwi w sprężarce. W amerykańskim wozie sportowym jest to kompresor Eaton R2300, a w „Caddim” - Eaton R1900. Dlatego też w Chevrolecie moc wynosi 647 KM, a w CTS-V „tylko” 564 KM. W związku z zastosowaniem innej sprężarki Cadillac zmienił nazwę jednostki napędowej z LS9 na LSA.

Motor jest zainstalowany w aucie o rozmiarach Mercedesa klasy E. Gotowy do jazdy CTS-V waży 1905 kg, czyli niewiele mniej niż AMG Mercedes E 63. Fabryczny „Amerykanin” osiąga prędkość 303 km/h.

Przygotowane przez niemieckiego tunera auto z zewnątrz wyróżnia się białym matowym lakierem. Lakier to za dużo powiedziane, bo tak naprawdę to jest to biała folia. Natomiast prawdziwy lakier, i to czarny, położono na ramki drzwi, lusterka i inne pierwotnie chromowane elementy. W efekcie samochód prezentuje się bardzo interesująco.

Nie mniej ciekawe zmiany zaszły pod pokrywą silnika. Mechanicy zainstalowali większy wlot powietrza oraz zmienili oprogramowanie silnika. Nowy program zwiększył ciśnienie doładowania o 0,4 bara. To się z kolei przekłada na podniesienie mocy do 630 KM. W ten sposób produkt Cam Shaft stał się mocniejszy od wytworu Geigera (619 KM).

Cam Shaft CTS-V fot.12
Cam Shaft CTS-V fot.12

Nie wiadomo jakie są osiągi Cadillaca po tuningu, ale pewnie bliskie osiągom wozu Geigera. Tamto auto do 100 km/h przyspiesza w 4,00 s i osiąga prędkość 330 km/h. Komplet przeróbek kosztuje 9300 euro.

Dane techniczne

Silnik i napęd:


  • Typ: V8, 90supo/sup, LSA
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: OHV, 2 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6162 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Kompresor Eaton R1900
  • Moc maksymalna: 630 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 102,24 KM/l (seryjny – 91,53 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 380 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 373 mm
  • Koła przednie: 9,0 x 19\
  • Koła tylne: 9,5 x 19\
  • Opony przednie: 255/40 R 19
  • Opony tylne: 285/35 R 19

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1905 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,02 kg/KM (seryjne – 3,38 kg/KM)
  • Długość: 4867 mm
  • Szerokość: 1842 mm
  • Wysokość: 1473 mm
  • Rozstaw osi: 2880 mm

Koszty:

  • Tuning silnika: 3800 euro
  • Biała folia: 2250 euro
  • Czarny lakier: 3250 euro

RAZEM: max. 9300 euro[block position="inside"]8413[/block]

Źródło: autoblog

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Drugi zakład Mercedesa w Polsce prawie gotowy. Będzie jednym z najnowocześniejszych
Drugi zakład Mercedesa w Polsce prawie gotowy. Będzie jednym z najnowocześniejszych
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Trzy chińskie marki w top 20. Te auta kupowali Polacy w październiku
Trzy chińskie marki w top 20. Te auta kupowali Polacy w październiku
Kierowcy nie ładują hybryd plug-in. Niemcy chcą ich zmusić
Kierowcy nie ładują hybryd plug-in. Niemcy chcą ich zmusić