Jankes po niemiecku – Cam Shaft CTS-V (2010)

W Europie do tej pory tuningiem Cadillaca CTS-V zajmował się przede wszystkim niemiecki Geiger. Teraz urósł mu konkurent. Również z Niemiec – Cam Shaft.

Obraz
Olgierd Lachowski
Cam Shaft CTS-V fot.7
Cam Shaft CTS-V fot.7

Seryjny Cadillac CTS-V napędzany jest takim samym silnikiem jak Corvette ZR-1. To 8-cylindrowy potwór o objętości skokowej 6,2 l. Różnica między ZR1 a CTS-V tkwi w sprężarce. W amerykańskim wozie sportowym jest to kompresor Eaton R2300, a w „Caddim” - Eaton R1900. Dlatego też w Chevrolecie moc wynosi 647 KM, a w CTS-V „tylko” 564 KM. W związku z zastosowaniem innej sprężarki Cadillac zmienił nazwę jednostki napędowej z LS9 na LSA.

Motor jest zainstalowany w aucie o rozmiarach Mercedesa klasy E. Gotowy do jazdy CTS-V waży 1905 kg, czyli niewiele mniej niż AMG Mercedes E 63. Fabryczny „Amerykanin” osiąga prędkość 303 km/h.

Przygotowane przez niemieckiego tunera auto z zewnątrz wyróżnia się białym matowym lakierem. Lakier to za dużo powiedziane, bo tak naprawdę to jest to biała folia. Natomiast prawdziwy lakier, i to czarny, położono na ramki drzwi, lusterka i inne pierwotnie chromowane elementy. W efekcie samochód prezentuje się bardzo interesująco.

Nie mniej ciekawe zmiany zaszły pod pokrywą silnika. Mechanicy zainstalowali większy wlot powietrza oraz zmienili oprogramowanie silnika. Nowy program zwiększył ciśnienie doładowania o 0,4 bara. To się z kolei przekłada na podniesienie mocy do 630 KM. W ten sposób produkt Cam Shaft stał się mocniejszy od wytworu Geigera (619 KM).

Cam Shaft CTS-V fot.12
Cam Shaft CTS-V fot.12

Nie wiadomo jakie są osiągi Cadillaca po tuningu, ale pewnie bliskie osiągom wozu Geigera. Tamto auto do 100 km/h przyspiesza w 4,00 s i osiąga prędkość 330 km/h. Komplet przeróbek kosztuje 9300 euro.

Dane techniczne

Silnik i napęd:


  • Typ: V8, 90supo/sup, LSA
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: OHV, 2 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6162 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Kompresor Eaton R1900
  • Moc maksymalna: 630 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 102,24 KM/l (seryjny – 91,53 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 380 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 373 mm
  • Koła przednie: 9,0 x 19\
  • Koła tylne: 9,5 x 19\
  • Opony przednie: 255/40 R 19
  • Opony tylne: 285/35 R 19

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1905 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,02 kg/KM (seryjne – 3,38 kg/KM)
  • Długość: 4867 mm
  • Szerokość: 1842 mm
  • Wysokość: 1473 mm
  • Rozstaw osi: 2880 mm

Koszty:

  • Tuning silnika: 3800 euro
  • Biała folia: 2250 euro
  • Czarny lakier: 3250 euro

RAZEM: max. 9300 euro[block position="inside"]8413[/block]

Źródło: autoblog

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy