Jakie samochody wybierają Polki?
Ile kobiet kupuje samochody? Jakie marki i modele wybierają? Grupa PGD, czyli sieć dealerska sprzedająca samochody obliczyła, że w roku 2007 udział kobiet wśród klientów indywidualnych (nie firmowych) wyniósł prawie 35 %. Rok wcześniej było to zaledwie 23,4 %. Pamiętać należy, że tak mały udział czynników wynika z dwóch rzeczy: kobiety zlecają kupno mężczyznom bo zazwyczaj mają oni zniżki ubezpieczeniowe, czasami jest również tak, że na fakturze widnieje małżeństwo.
08.03.2008 | aktual.: 02.10.2022 14:15
Jak ów 35% udział kobiet rozkłada się na poszczególne marki?
- Fiat: 26,15%
- Ford: 25,03%
- Nissan: 34,64%
- Suzuki: 45,73%
FORD
- Ka: 100,0%
- Fiesta: 27,8%
- Fusion: 35,1%
- Focus: 15,7%
- Mondeo: 2,8%
SUZUKI
- Swift: 56,4%
- Grand Vitara: 39,4%
- SX4: 36,8%
- Ignis: 43,2%
NISSAN
- Micra: 72,2% (udział kobiet kupujących wersję trzydrzwiową wynosi aż 94,3%)
- Note: 32%
- Tiida: 12,2%
- Qashqai: 26,1%
- X-Trail:15,7%
- Navara: 4,3%
W roku 2008 więcej pań może zakupić swój pojazdów gdyż przy zakupie nowych samochodów coraz częściej oferuje się pakiety ubezpieczeniowe, dealerów po drugie wiele pań nie musi już prosić mężów, gdyż mają już własne zniżki ubezpieczeniowe.