Jak działa xDrive w nowym BMW M5?

Jak działa xDrive w nowym BMW M5?

Premiera ma nastąpić jeszcze w tym roku, a po tym auto trafi do produkcji. Wielu miłośników marki poczuło się oburzonych tym, że BMW ma zamiar wprowadzić system xDrive, czyli napęd na cztery koła do kultowego, sportowego sedana M5. Mamy jednak dwie informacje - jedną dobrą i drugą... jeszcze lepszą!
Premiera ma nastąpić jeszcze w tym roku, a po tym auto trafi do produkcji. Wielu miłośników marki poczuło się oburzonych tym, że BMW ma zamiar wprowadzić system xDrive, czyli napęd na cztery koła do kultowego, sportowego sedana M5. Mamy jednak dwie informacje - jedną dobrą i drugą... jeszcze lepszą!
Marcin Łobodziński
17.05.2017 08:06, aktualizacja: 01.10.2022 20:07

BMW zaprezentowało najnowszą generację M5, a konkretnie zdradziło kilka szczegółów technicznych odnośnie napędu xDrive nowej generacji. Takiego rozwiązania jeszcze nie było w samochodach tej marki. Co więcej, nawet z napędem na cztery koła M5 będzie wciąż doskonałym sedanem dla purystów.

Dobra jest taka, że xDrive ma być opcją, zatem prawdziwi puryści mogą kupić wersję z napędem na tylną oś i próbować tym szybko jeździć. Będzie to raczej trudne przy parametrach, jakie BMW właśnie podało do wiadomości. Moc zmodyfikowanej jednostki V8 o pojemności 4,4 litra ma wynosić równe 600 KM, a moment obrotowy to minimum 700 Nm. Czas przyspieszenia do setki to 3,5 s, ale przypuszczamy, że dotyczy to wersji xDrive. Niezależnie od rodzaju napędu, z silnikiem ma być łączony 8-biegowy automat Steptronic.
Dobra jest taka, że xDrive ma być opcją, zatem prawdziwi puryści mogą kupić wersję z napędem na tylną oś i próbować tym szybko jeździć. Będzie to raczej trudne przy parametrach, jakie BMW właśnie podało do wiadomości. Moc zmodyfikowanej jednostki V8 o pojemności 4,4 litra ma wynosić równe 600 KM, a moment obrotowy to minimum 700 Nm. Czas przyspieszenia do setki to 3,5 s, ale przypuszczamy, że dotyczy to wersji xDrive. Niezależnie od rodzaju napędu, z silnikiem ma być łączony 8-biegowy automat Steptronic.
Jeszcze lepsza informacją jest jednak to, że nowy xDrive w M5 będzie działał na innej zasadzie niż jakikolwiek wcześniej. Ma trzy tryby pracy: 4WD, 4WD Sport i 2WD.
Jeszcze lepsza informacją jest jednak to, że nowy xDrive w M5 będzie działał na innej zasadzie niż jakikolwiek wcześniej. Ma trzy tryby pracy: 4WD, 4WD Sport i 2WD.
W trybie 4WD mamy do czynienia z typowym xDrivem, ale zaprogramowanym w taki sposób, że przednia oś jest zawsze wyłączona i czeka w pogotowiu na poślizg. Dzięki temu, nawet w tym trybie i z włączonym DSC kierowca będzie mógł delikatnie zarzucić tyłem, a jednocześnie z pomocą elektroniki wyjść z poślizgu nawet wtedy, gdy jego umiejętności nie są wybitne.
W trybie 4WD mamy do czynienia z typowym xDrivem, ale zaprogramowanym w taki sposób, że przednia oś jest zawsze wyłączona i czeka w pogotowiu na poślizg. Dzięki temu, nawet w tym trybie i z włączonym DSC kierowca będzie mógł delikatnie zarzucić tyłem, a jednocześnie z pomocą elektroniki wyjść z poślizgu nawet wtedy, gdy jego umiejętności nie są wybitne.
Tryb 4WD Sport traktuje przednią oś jako pomocniczą. Napęd jest stale przekazywany na tył i nie trafia na przód przy pierwszym lepszym poślizgu. Włącza się dopiero wtedy, gdy jest naprawdę potrzebny, po części wspomagając system DSC. Najprawdopodobniej będzie wręcz częścią systemu DSC, jako jego wspomaganie.
Tryb 4WD Sport traktuje przednią oś jako pomocniczą. Napęd jest stale przekazywany na tył i nie trafia na przód przy pierwszym lepszym poślizgu. Włącza się dopiero wtedy, gdy jest naprawdę potrzebny, po części wspomagając system DSC. Najprawdopodobniej będzie wręcz częścią systemu DSC, jako jego wspomaganie.
W trybie 2WD napęd będzie trafiał wyłącznie na tylną oś bez możliwości automatycznego dołączenia przodu. Tak przynajmniej ma to wyglądać teoretycznie, choć w praktyce może się okazać, że w krytycznej sytuacji oś przednia się dołączy. Jednak można mieć zaufanie do BMW, bo po dezaktywacji systemu DSC w każdym modelu naprawdę nie można już na niego liczyć. To  się ceni.
W trybie 2WD napęd będzie trafiał wyłącznie na tylną oś bez możliwości automatycznego dołączenia przodu. Tak przynajmniej ma to wyglądać teoretycznie, choć w praktyce może się okazać, że w krytycznej sytuacji oś przednia się dołączy. Jednak można mieć zaufanie do BMW, bo po dezaktywacji systemu DSC w każdym modelu naprawdę nie można już na niego liczyć. To się ceni.
Taki system xDrive docenią na pewno osoby, które chcą mieć "prawdziwe" BMW, a jednocześnie cieszyć się spokojem i bezpieczeństwem jaki daje napęd na cztery koła. Z niecierpliwością czekamy by sprawdzić jak to działa.
Taki system xDrive docenią na pewno osoby, które chcą mieć "prawdziwe" BMW, a jednocześnie cieszyć się spokojem i bezpieczeństwem jaki daje napęd na cztery koła. Z niecierpliwością czekamy by sprawdzić jak to działa.
428017072615288748
428017072615354284
428017072615419820
428017072615485356
428017072615550892
428017072615616428
428017072615681964
428017072615747500
428017072615813036
428017072615878572
428017072615944108
428017072616009644
428017072616075180
428017072616140716
428017072616206252
428017072616271788
428017072616337324
428017072616402860
428017072616468396
428017072616533932
428017072616599468
428017072616665004
428017072616730540
428017072616796076
428017072616861612
428017072616927148
428017072616992684
428017072617058220
428017072617123756
428017072617189292
428017072617254828
428017072617320364
428017072617385900
428017072617451436
428017072617516972
428017072617582508
428017072617648044
428017072617713580
428017072617779116
428017072617844652
428017072617910188
428017072617975724
428017072618041260
428017072618106796
428017072618172332
428017072618237868
428017072618303404
428017072618368940
428017072618434476
428017072618500012
428017072618565548
428017072618631084
428017072618696620
428017072618762156
428017072618827692
428017072618893228
428017072618958764
428017072619024300
428017072619089836
428017072619155372
428017072619220908
428017072619286444
428017072619351980
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (27)