Jack Roush - czyli kto?

Wcześniej informowaliśmy Was o wypadku jaki zdarzył się legendzie amerykańskiej branży motoryzacyjnej jaką jest - Jack Roush. Niektórzy może nie znają Pana i nie wiedzą czym się zajmuje. Warto zatem przedstawić bohatera nieco bliżej...

Obraz
Michal Grygier

Wcześniej informowaliśmy Was o wypadku jaki zdarzył się legendzie amerykańskiej branży motoryzacyjnej jaką jest - Jack Roush. Niektórzy może nie znają Pana i nie wiedzą czym się zajmuje. Warto zatem przedstawić bohatera nieco bliżej...

Urodził się 19 kwietnia 1942 roku, jest założycielem i prezesem Roush Fenway Racing (wspólnie z Johnem Henrym), teamu NASCAR z siedzibą w Concord w Północnej Kalifornii. Jest też prezesem Board of Roush Enterprises, która jest częścią Roush Racing. Odnóg i spółek jest znacznie więcej. Mamy również Roush Industries oraz Roush Performance - z grubsza rzecz ujmując są to firmy tuningowe. Jack Roush zatrudnia ponad 2000 pracowników w USA oraz Europie.

W 2006 roku trafił do prestiżowej International Motorsports Hall of Fame.

Obraz

Z wykształcenia jest matematykiem i fizykiem. Jednak swoje życie wypełnił (bardzo skutecznie) motoryzacją. Tuż po szkole zaczął pracować dla Forda (1966 r.), jednak długo nie wysiedział w korporacji, więc... w 1970 roku założył własną firmę. Parał się między innymi wyścigami na 1/4 mili, czy serią NASCAR (teraz ma własny team). Jego firma opracowywała części głównie na potrzeby motorsportu, które później także sprzedawał innym teamom.

Chyba najbardziej znamy firmę Roush Performance. To nic innego jak firma tuningowa, zajmująca się najczęściej Mustangami. Oferuje znany na całym świecie ROUSHcharger (doładowanie mechaniczne). Po drogach jeździ już 16 tysięcy Mustangów od Roush'a!

Często, gdy śmiga po torze NASCAR w swoim kapeluszu nazywany jest... "The Cat in the Hat".

Poniżej kilka ciekawych video o tym Panu:

Oto jego kolekcja aut:

Jack Roush's Private Car Collection

i video nr 2:

A day in the life of Jack Roush from WINDING ROAD Magazine

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯