Instalacja gazowa do hybrydy. Taksówkarze już to sprawdzili

Już z samego założenia samochód hybrydowy odznacza się niskim zużyciem paliwa. Niektóre floty taksówek posunęły się o krok dalej i wyposażają swoje auta w instalację LPG. Z jakimi trudnościami trzeba się liczyć i przede wszystkim – czy to się opłaca? Odpowiedzi na te pytanie poznasz w filmie Zachara Zawadzkiego.

Mateusz Lubczański

Samochody hybrydowe – np. Toyoty – są idealne do założenia instalacji gazowej. Mają proste, niewysilone silniki, o niezbyt dużej mocy. Specjaliści poradzili sobie z wymogiem rozgrzewania jednostki na benzynie poprzez instalację odpowiednich sterowników. Oszczędne auto staje się przez to jeszcze prostsze w utrzymaniu.

O tym jak bardzo się to opłaca niech świadczą doświadczenia taksówkarzy. Na przykładzie jednej z flot, której samochody robią tysiące kilometrów, widać to najlepiej. Oszczędności są najszybciej zauważalne przy dużych przebiegach. W kwestii kosztów utrzymania, hybryda LPG radzi sobie doskonale na tle "klasycznych" układów napędowych. Trzeba tylko pamiętać, że jest to dodatkowy układ w pojeździe, o który trzeba dbać.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem, czy całoroczne sprawdzą się latem. Test opon w warunkach drogowych
Sprawdziłem, czy całoroczne sprawdzą się latem. Test opon w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam