Infiniti Q60 Coupé (2016) - japoński sportowiec w Detroit [aktualizacja]

Infiniti pokazało produkcyjną wersję swojego sportowego wozu, zapowiedzianego wcześniej wersją koncepcyjną.

Obraz
Mariusz Zmysłowski

Koncepcyjna wersja Q60 Coupé została przedstawiona przez Infiniti w 2015 roku na targach samochodowych w Genewie. Auto wyglądało bardzo dobrze - miało świetne proporcje, bardzo nowocześnie ułożone płaszczyzny nadwozia i dosyć agresywną, sportową aparycję. Teraz przyszedł czas, by pokazać jak nowość, która zastąpiła serię G w portfolio japońskiego producenta, będzie wyglądać w wersji produkcyjnej.

Premiera Q60 Coupé, które trafi do salonów, miała miejsce na targach samochodowych NAIAS w Detroit. To jasno wskazuje na to, że japoński koncern pokłada spore nadzieje w amerykańskim rynku, jako istotnym odbiorcy tego wozu.

Nadwozie coupé ze stajni Infiniti nie zmieniło się w znaczący sposób względem konceptu. Kształt i najważniejsze elementy stylistyki tego pojazdu pozostały w dużej mierze zachowane. Przednie światła nadal są wąskie i mają agresywny charakter, między nimi pozostawiono spory, charakterystyczny grill, a słupek C zachował swój nietypowy kształt. Co ciekawe, projektując to nadwozie Infiniti udało się osiągnąć współczynnik oporu aerodynamicznego równy zaledwie 0,28. To między innymi zasługa aktywnej aerodynamiki, która została wykorzystana w wersjach z widlastą szóstką. Mowa tu o prostym systemie przymykania żaluzji za grillem. Otwierają się one, gdy kierowca prowadzi auto dynamicznie.

Pod maską Infiniti Q60 Coupé znajdziemy zestaw jednostek benzynowych w różnych rozmiarach. Najwięcej emocji dostarczą dwa warianty nowej V6. 3-litrowy motor z doładowaniem w układzie biturbo ma generować w wersji podstawowej 305 KM przy 6400 rpm i 400 Nm przy 1600 rpm. Mocniejsza odmiana ma osiągać maksymalne 405 KM i 475 Nm przy tych samych poziomach prędkości obrotowych silnika.

Infiniti będzie także oferować w swoim nowym wozie silnik 2-litrowy. Turbodoładowana rzędowa czwórka ma rozwijać 211 KM i 350 Nm. Wszystkie silniki będą sparowane z automatyczną skrzynią biegów, dysponującą 7 przełożeniami. Standardowo przekładnia ma przesyłać moc wyłącznie na tylne koła, ale Infiniti będzie oferować także opcjonalny napęd na obie osie.

Różnice między V6 a R4 będą widoczne nie tylko w mocy i masie, ale także w układzie kierowniczym. Infiniti Q60 Coupé z widlastą szóstką będzie wyposażone w adaptacyjny układ kierowniczy drugiej generacji. Ma on zapewnić lepszą komunikację na linii kierowca-samochód. Układ zostanie wyposażony w sześć trybów: Standard, Snow, Eco, Sport, Sport+ (tylko w niektórych wersjach) oraz Customize. Coupé japońskiego producenta będzie także wyposażone w Dynamic Digital Suspension. Ten rodzaj zawieszenia ma być oferowany jako standardowy w Q60 Sport. Producent twierdzi, że zapewnia on najlepsze w swojej klasie precyzję i jakość prowadzenia.

Niestety, na razie Inifitni przedstawiło tylko jedno zdjęcie swojego nowego modelu. Więcej ilustracji z pewnością pojawi się w najbliższym czasie. Nie możemy się tego doczekać, bo Q60 Coupé wygląda naprawdę fenomenalnie.

[aktualizacja 12 stycznia]

Infiniti przedstawiło komplet zdjęć swojego nowego coupé. Teraz możemy przyjrzeć się jak Q60 wygląda w pełnej okazałości z każdej strony. Wreszcie widać także wnętrze sportowej maszyny z Japonii.

Infiniti Q60 Coupé (2016) - zdjęcia

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/19] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Ten Lexus ES z Polski przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Ten Lexus ES z Polski przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Zmiana uprawnień kat. B. Rząd podał najpóźniejszą datę
Zmiana uprawnień kat. B. Rząd podał najpóźniejszą datę
Kamery stanęły na autostradzie. Kto pojedzie 140 km/h, dostanie mandat
Kamery stanęły na autostradzie. Kto pojedzie 140 km/h, dostanie mandat
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Mechanik czeka, aż zapomnisz. O błąd łatwo szczególnie zimą
Mechanik czeka, aż zapomnisz. O błąd łatwo szczególnie zimą
Nowy Fiat 500 Hybrid wyceniony. Jest dużo droższy niż poprzednik
Nowy Fiat 500 Hybrid wyceniony. Jest dużo droższy niż poprzednik
Kolejny roadster znika z rynku. Bez pewności co do następcy
Kolejny roadster znika z rynku. Bez pewności co do następcy
35-latek ukradł busa z hurtowni. Wrócił następnego dnia pijany
35-latek ukradł busa z hurtowni. Wrócił następnego dnia pijany
52 mandaty w trakcie jednej kontroli. Kierowcy byli na celowniku od dawna
52 mandaty w trakcie jednej kontroli. Kierowcy byli na celowniku od dawna
Nowa ekspresówka na północy. Połączy dwie ważne trasy
Nowa ekspresówka na północy. Połączy dwie ważne trasy
Chcieli oszukać system. Dostali 200 punktów karnych i mandaty
Chcieli oszukać system. Dostali 200 punktów karnych i mandaty
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀