Infiniti ma nowe logo. Marka odświeżyła też zapach i dźwięk

Japoński producent rozpoczął odświeżenie marki. Nowe logo, które zaprezentowało Infiniti, ma symbolizować drogę do nieskończoności.

Nowe logo infinitiNowe logo Infiniti
Źródło zdjęć: © infiniti

Najbardziej znaczącą różnicą wizualną są zmiany "drogi" na środku logo. Infiniti przyznało, że zrobiono to, aby podkreślić przekaz, że droga jest nieskończona (ang. infinite). Zaokrąglony obszar reprezentuje natomiast horyzont. Fizyczne znaczki będą podświetlone, "odważnie" zapowiadając przybycie samochodu.

Marka pozbyła się spiczastego wierzchołka na środku, aby element bardziej przypominał "nieskończoną" drogę
Marka pozbyła się spiczastego wierzchołka na środku, aby element bardziej przypominał "nieskończoną" drogę © infiniti

— Naszym celem była subtelna ewolucja logo INFINITI, aby wspierać nowy, wspaniały rozdział, który nas czeka — powiedział Alfonso Albaisa, starszy wiceprezes Infiniti ds. projektów globalnych. — Kładąc większy nacisk na punkt, w którym nieskończona droga przecina się z horyzontem, pokazujemy nasze niezłomne zaangażowanie w patrzenie w przyszłość i nowe horyzonty.

Nowego dźwięku i zapachu doświadczymy m.in. w salonach dealerów
Nowego dźwięku i zapachu doświadczymy m.in. w salonach dealerów © infiniti

Nowemu logo towarzyszyć będzie również charakterystyczny zapach i dźwięk. Pierwszy to mieszanka japońskiego cyprysu, cedru i yuzu. Dźwięk z kolei "wywołuje poczucie oczekiwania, łącząc potężne elementy muzyczne z bardziej spokojnymi dźwiękami, aby zapewnić harmonijną równowagę" i zostanie wykorzystany w materiałach marketingowych, salonach dealerów i innych zasobach skierowanych do konsumentów.

Aktualizacji towarzyszy nowy kierunek w architekturze i projektowaniu wnętrz. Estetyka opiera się na japońskiej koncepcji Ma, czyli "filozofii uwzględniającej przestrzeń między rzeczami" — zaznacza Infiniti. Nowy wygląd pojawił się już w przestrzeni cyfrowej. Fizyczni dealerzy już przechodzą renowacje, a Infiniti informuje, że klienci w Doha w Katarze, Monterrey w Meksyk, centrum Los Angeles, i Georgetown w Teksasie będą jednymi z pierwszych, którzy będą mieli okazję sprawdzić odświeżoną markę.

Wybrane dla Ciebie
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Drugi zakład Mercedesa w Polsce prawie gotowy. Będzie jednym z najnowocześniejszych
Drugi zakład Mercedesa w Polsce prawie gotowy. Będzie jednym z najnowocześniejszych
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Trzy chińskie marki w top 20. Te auta kupowali Polacy w październiku
Trzy chińskie marki w top 20. Te auta kupowali Polacy w październiku
Kierowcy nie ładują hybryd plug-in. Niemcy chcą ich zmusić
Kierowcy nie ładują hybryd plug-in. Niemcy chcą ich zmusić
Tesla notuje kolejny spadek sprzedaży w Europie
Tesla notuje kolejny spadek sprzedaży w Europie