Infiniti ma nowe logo. Marka odświeżyła też zapach i dźwięk

Japoński producent rozpoczął odświeżenie marki. Nowe logo, które zaprezentowało Infiniti, ma symbolizować drogę do nieskończoności.

Nowe logo Infiniti
Nowe logo Infiniti
Źródło zdjęć: © infiniti

22.06.2023 | aktual.: 22.06.2023 20:50

Najbardziej znaczącą różnicą wizualną są zmiany "drogi" na środku logo. Infiniti przyznało, że zrobiono to, aby podkreślić przekaz, że droga jest nieskończona (ang. infinite). Zaokrąglony obszar reprezentuje natomiast horyzont. Fizyczne znaczki będą podświetlone, "odważnie" zapowiadając przybycie samochodu.

Marka pozbyła się spiczastego wierzchołka na środku, aby element bardziej przypominał "nieskończoną" drogę
Marka pozbyła się spiczastego wierzchołka na środku, aby element bardziej przypominał "nieskończoną" drogę© infiniti

— Naszym celem była subtelna ewolucja logo INFINITI, aby wspierać nowy, wspaniały rozdział, który nas czeka — powiedział Alfonso Albaisa, starszy wiceprezes Infiniti ds. projektów globalnych. — Kładąc większy nacisk na punkt, w którym nieskończona droga przecina się z horyzontem, pokazujemy nasze niezłomne zaangażowanie w patrzenie w przyszłość i nowe horyzonty.

Nowego dźwięku i zapachu doświadczymy m.in. w salonach dealerów
Nowego dźwięku i zapachu doświadczymy m.in. w salonach dealerów© infiniti

Nowemu logo towarzyszyć będzie również charakterystyczny zapach i dźwięk. Pierwszy to mieszanka japońskiego cyprysu, cedru i yuzu. Dźwięk z kolei "wywołuje poczucie oczekiwania, łącząc potężne elementy muzyczne z bardziej spokojnymi dźwiękami, aby zapewnić harmonijną równowagę" i zostanie wykorzystany w materiałach marketingowych, salonach dealerów i innych zasobach skierowanych do konsumentów.

Aktualizacji towarzyszy nowy kierunek w architekturze i projektowaniu wnętrz. Estetyka opiera się na japońskiej koncepcji Ma, czyli "filozofii uwzględniającej przestrzeń między rzeczami" — zaznacza Infiniti. Nowy wygląd pojawił się już w przestrzeni cyfrowej. Fizyczni dealerzy już przechodzą renowacje, a Infiniti informuje, że klienci w Doha w Katarze, Monterrey w Meksyk, centrum Los Angeles, i Georgetown w Teksasie będą jednymi z pierwszych, którzy będą mieli okazję sprawdzić odświeżoną markę.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)