Importer Jaguara i Land Rovera negocjuje zakup SsangYonga w Polsce
Polski importer samochodów marki SsangYong niebawem może zostać wykupiony przez British Automotive Holding (BAH), czyli generalnego importera samochodów marek Jaguar, Land Rover i Aston Martin.
09.05.2019 | aktual.: 28.03.2023 11:03
Zgodnie z listem intencyjnym, giełdowa spółka BAH ma wyłączność na negocjacje celem zakupu SsangYong Polska do końca czerwca tego roku. Celem jest rozwój tej marki tak, aby wykorzystać pełny potencjał koreańskiego producenta popularnych SUV-ów.
– Planowane przejęcie sprzedaży importerskiej marki SsangYong w Polsce to kolejny efekt trwającego przeglądu opcji strategicznych BAH. Zdecydowaliśmy się podjąć negocjacje z SsangYongiem ze względu na duży potencjał tej marki. Wynika on zarówno z obecnej oferty samochodów koreańskiego producenta, ich wysokiej jakości i solidności wykonania, jak również wiąże się z ambitnymi planami rozwojowymi, zakładającymi m.in. wprowadzania na rynek nowych modeli aut. Nasze know-how i bogate doświadczenie w branży motoryzacyjnej przyniesie sukces marce SsangYong nad Wisłą. Zgodnie z naszymi założeniami, biznes ten, jak każdy inny, będzie samodzielnie budował swoją wartość, jednakże dodatkowo liczymy na to, że poszerzenie naszej oferty o nową markę pozwoli nam na osiągnięcie synergii w ramach grupy – komentuje Mariusz Książek, prezes i główny akcjonariusz British Automotive Holding.
– Po sfinalizowaniu przejęcia naszym celem na najbliższe lata będzie przybliżenie produktów marki SsangYong polskim klientom, co spowoduje dynamiczne zwiększenie sprzedaży. Skoncentrujemy się na efektywnych kampaniach marketingowych, budowaniu świadomości marki i działaniach, które pozwolą coraz większej rzeszy klientów doświadczać jakości, niezawodności, wytrzymałości oraz unikatowej stylistyki tych aut. Ponadto będziemy rozwijać obecność marki w Polsce poprzez wzmocnienie sieci dilerskiej oraz serwisowej. Globalna strategia SsangYonga, oparta o intensywny plan inwestycji w rozwój oferty samochodów tej marki, stwarza dla nas dodatkową szansę na wzrost sprzedaży, którą zamierzamy jak najefektywniej wykorzystać – zapowiada Gian Leonardo Fea, pierwszy wiceprezes BAH.
– Jestem przekonany, że zmiany właścicielskie przyniosą bardzo pozytywne efekty w postaci zdynamizowania działań zmierzających do budowania siły marki. BAH zapewni wszechstronne wsparcie oraz synergie podejmowanych działań. Nadchodzące premiery produktowe to doskonały moment na zmiany – dodaje Mariusz Jakimiuk, obecny dyrektor zarządzający polskiego importera SsangYonga.
SsangYong to najstarszy i jednocześnie czwarty co do wielkości producent aut osobowych w Korei Południowej. Właścicielem od 2010 roku jest indyjski koncern samochodowy Mahindra & Mahindra Limited.
Choć SsangYong specjalizuje się w bardzo popularnych obecnie samochodach typu SUV i crossover, to polscy klienci nie doceniają tych produktów. Tymczasem po udanym projekcie Tivoli, który doskonale wpisuje się w dzisiejsze trendy, SsangYong zaprezentował dużego i luksusowego Rextona, a niebawem na rynku pojawi się nowoczesne Korando kolejnej generacji.
W 2018 roku sprzedaż SsangYong w Polsce wzrosła o 40 proc., potwierdzając potencjał marki. Jednak wolumen jest obecnie niewielki i jest w tej kwestii jeszcze sporo do poprawy.