Ile można przejechać na jednym baku paliwa?

Całkiem sporo. Tak przynajmniej wyszło z dość - co tu dużo nie gadać - obiektywnego testu jaki zorganizował dziennik Blick. Konkurs polegał na jak najszybszej i jednocześnie najbardziej ekonomicznej jeździe Volvo V50 1.6 DRIVe. Jaki jest zatem wynik?

Volvo konkursVolvo konkurs
Michal Grygier

Całkiem sporo. Tak przynajmniej wyszło z dość - co tu dużo nie gadać - obiektywnego testu jaki zorganizował dziennik Blick. Konkurs polegał na jak najszybszej i jednocześnie najbardziej ekonomicznej jeździe Volvo V50 1.6 DRIVe. Jaki jest zatem wynik?

Przede wszystkim chodziło o to, żeby brali w nim udział kierowcy baaardzo niedoświadczeni w jeździe ekonomicznej. Trasa była dość długa - liczyła 1535 kilometrów, z Zurychu do Goteborga. W czasie "wyścigu" pobity został rekord spalania samochodów Volvo: 3,1 l/100 km (jazda mieszana, średnia prędkość 80 km/h) i emisji CO2: zaledwie 82 g/km.

Zgłoszeń była cała masa. Wyłoniono 3 teamy – jeden męski, jeden kobiecy i jeden mieszany. Najlepsi okazali się zawodnicy z teamu mieszanego - Claudia Fortes i Christopher Saur. Spalili... tylko 47,59 litra oleju napędowego -  3,1 l paliwa na 100 km.  Ponadto osiągnęli najniższą emisję CO2 w historii (tylko 82 g/km).

Pozostali również całkiem nieźle sobie radzili. Zeszli poniżej 3,2 l / 100 km. Tak niskie spalanie udało się uzyskać, utrzymując stałą prędkość na trasie w okolicach 80 km/h dodatkowo używając funkcji Start/Stop.

„Symbol DRIVe nadawany jest samochodom Volvo Cars wyróżniającym się najlepszymi wynikami ekologicznymi w swej klasie - mówi Marcin Klimczewski z Volvo Auto Polska. „Pierwsze wersje modeli oznaczonych symbolem DRIVe Volvo zaprezentowało na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu w 2008 roku. Od tego czasu trwały dalsze prace nad zmniejszeniem wpływu tych samochodów na środowisko. Wszystkie obecne modele DRIVe, a są to C30, S40, V50, V70, XC70, XC60 i S80 wyposażono w tradycyjny silnik Diesla oraz manualną skrzynię biegów zoptymalizowaną z myślą o bardzo niskim poziomie zużycia paliwa. Samochody te opracowano specjalnie pod kątem niskiego oporu toczenia się i oporu powietrza. Wyróżniają się najlepszymi w swej klasie poziomami emisji CO2” - dodaje.

Ps. Możecie w komentarzach pochwalić się swoimi wynikami. Ile najwięcej przejechaliście na jednym baku? Osobówką. Tylko proszę - tirowcy - darujcie sobie... ;)

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km