Hyundai stawia na fizyczne przyciski. Szef marki wyjaśnia dlaczego

Przy okazji debiutu nowej odsłony modelu Kona wiele osób zwróciło uwagę na bogatą reprezentację fizycznych przycisków we wnętrzu. Ich obecność w dobie współczesnych trendów może zaskakiwać. Hyundai podąża jednak własną ścieżką.

Nowy Hyundai Kona - wnętrzeNowy Hyundai Kona - wnętrze
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksander Ruciński

Nowa Kona, tak jak i inne modele Hyundaia, otrzymała dwa połączone ekrany multimediów, stanowiące główne centrum dowodzenia w pojeździe. Ich obecność nie wyklucza jednak fizycznych przycisków i pokręteł. Te występują licznie zarówno na kierownicy, jak i konsoli środkowej.

Tak duża liczba klasycznych przycisków wyróżnia Konę na tle większości konkurentów. Sang Yup Lee, szef koreańskiej marki, w niedawnym wywiadzie dla "Cars Guide" wyjaśnił, że to celowy zabieg. Chodzi przede wszystkim o bezpieczeństwo.

– Gdy prowadzisz, niełatwo jest kontrolować ekran dotykowy. Fizyczne przyciski łatwiej wyczuć – stwierdził Sang Yup Lee. Trudno się z nim nie zgodzić. Nie od dziś wiadomo, że klasyczne guziki są znacznie łatwiejsze w zlokalizowaniu i obsłudze, bez konieczności odrywania wzroku od jezdni.

Właśnie dlatego Hyundai zamierza oferować to rozwiązanie tak długo, jak będzie to możliwe. Chociaż sam szef przyznaje, że nadejdą czasy, w których zostaną tylko ekrany. Mowa o pojazdach autonomicznych niewymagających zaangażowania kierowcy. Trudno jednak sądzić, by była to kwestia kilku lat, więc fizyczne przyciski w Hyundaiach zostaną z nami na dłużej.

Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥