Hyundai stawia na fizyczne przyciski. Szef marki wyjaśnia dlaczego

Przy okazji debiutu nowej odsłony modelu Kona wiele osób zwróciło uwagę na bogatą reprezentację fizycznych przycisków we wnętrzu. Ich obecność w dobie współczesnych trendów może zaskakiwać. Hyundai podąża jednak własną ścieżką.

Nowy Hyundai Kona - wnętrzeNowy Hyundai Kona - wnętrze
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksander Ruciński

Nowa Kona, tak jak i inne modele Hyundaia, otrzymała dwa połączone ekrany multimediów, stanowiące główne centrum dowodzenia w pojeździe. Ich obecność nie wyklucza jednak fizycznych przycisków i pokręteł. Te występują licznie zarówno na kierownicy, jak i konsoli środkowej.

Tak duża liczba klasycznych przycisków wyróżnia Konę na tle większości konkurentów. Sang Yup Lee, szef koreańskiej marki, w niedawnym wywiadzie dla "Cars Guide" wyjaśnił, że to celowy zabieg. Chodzi przede wszystkim o bezpieczeństwo.

– Gdy prowadzisz, niełatwo jest kontrolować ekran dotykowy. Fizyczne przyciski łatwiej wyczuć – stwierdził Sang Yup Lee. Trudno się z nim nie zgodzić. Nie od dziś wiadomo, że klasyczne guziki są znacznie łatwiejsze w zlokalizowaniu i obsłudze, bez konieczności odrywania wzroku od jezdni.

Właśnie dlatego Hyundai zamierza oferować to rozwiązanie tak długo, jak będzie to możliwe. Chociaż sam szef przyznaje, że nadejdą czasy, w których zostaną tylko ekrany. Mowa o pojazdach autonomicznych niewymagających zaangażowania kierowcy. Trudno jednak sądzić, by była to kwestia kilku lat, więc fizyczne przyciski w Hyundaiach zostaną z nami na dłużej.

Wybrane dla Ciebie
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?