Hyundai RN30 concept (2016) - premiera

Hyundai przy współudziale niemieckiego ośrodka ds. motorsportu przygotował koncepcję pojazdu o wysokich osiągach, bazującą na nowej generacji modelu i30.

Hyundai RN30 to pokaz możliwości inżynierów odpowiedzialnych za rozwój samochodów sportowych serii N. Jest to pojazd wyścigowy, który nigdy nie weźmie udziału w żadnym wyścigu, ale zastosowano w nim technikę, która może zostać w całości lub częściowo przeszczepiona do aut produkcyjnych. Słowem, Hyundai RN30 concept to samochód mówiący nam: "zobaczcie co potrafimy".
Hyundai RN30 to pokaz możliwości inżynierów odpowiedzialnych za rozwój samochodów sportowych serii N. Jest to pojazd wyścigowy, który nigdy nie weźmie udziału w żadnym wyścigu, ale zastosowano w nim technikę, która może zostać w całości lub częściowo przeszczepiona do aut produkcyjnych. Słowem, Hyundai RN30 concept to samochód mówiący nam: "zobaczcie co potrafimy".
Marcin Łobodziński

03.10.2016 | aktual.: 01.10.2022 21:52

Ocenę stylistyki pozostawiam dla was, ale pamiętajcie, że całkowicie świadomie przesadzono z wieloma elementami. Samochód ma imponować i przyciągać wzrok, co też jest częścią tego projektu. Nowe modele koreańskiego producenta takie mają być, zwłaszcza te z serii N.
Ocenę stylistyki pozostawiam dla was, ale pamiętajcie, że całkowicie świadomie przesadzono z wieloma elementami. Samochód ma imponować i przyciągać wzrok, co też jest częścią tego projektu. Nowe modele koreańskiego producenta takie mają być, zwłaszcza te z serii N.
Samochód wbrew pozorom nie jest radykalnie poszerzony. Szerokość zwiększyła się w stosunku do i30 ledwie o 30 mm, natomiast wysokość zmniejszono o 84 mm. Zastosowano nożycowe drzwi, a całe nadwozie wykonano z włókna węglowego, wzmocnionego polimerami.
Samochód wbrew pozorom nie jest radykalnie poszerzony. Szerokość zwiększyła się w stosunku do i30 ledwie o 30 mm, natomiast wysokość zmniejszono o 84 mm. Zastosowano nożycowe drzwi, a całe nadwozie wykonano z włókna węglowego, wzmocnionego polimerami.
RN30 ma centralnie umieszczony, 2-litrowy motor, który mógłby zasilać wersję produkcyjną. Wnętrze wykonano z materiałów kutych, dlatego też nie ma obaw o trwałość przy mocy 380 KM. Maksymalny moment obrotowy to 451 Nm, które trafiają na wszystkie cztery koła. Zastosowano kontrolę trakcji nazwaną eLSD, działającą na obie osie w sposób umożliwiający wykorzystanie potencjału jednostki napędowej. Za zmianę biegów odpowiada dwusprzęgłowa przekładnia DCT.
RN30 ma centralnie umieszczony, 2-litrowy motor, który mógłby zasilać wersję produkcyjną. Wnętrze wykonano z materiałów kutych, dlatego też nie ma obaw o trwałość przy mocy 380 KM. Maksymalny moment obrotowy to 451 Nm, które trafiają na wszystkie cztery koła. Zastosowano kontrolę trakcji nazwaną eLSD, działającą na obie osie w sposób umożliwiający wykorzystanie potencjału jednostki napędowej. Za zmianę biegów odpowiada dwusprzęgłowa przekładnia DCT.
Kabinę uzbrojono w wyścigowe akcesoria oraz klatkę bezpieczeństwa, sugerujące możliwość startu w którejś z serii. Być może RN30 kiedyś pojawi się na torze Nürburgring w rywalizacji 24-godzinnej, by udowodnić, że Hyundai podchodzi do swych sportowych modeli bardzo poważnie.
Kabinę uzbrojono w wyścigowe akcesoria oraz klatkę bezpieczeństwa, sugerujące możliwość startu w którejś z serii. Być może RN30 kiedyś pojawi się na torze Nürburgring w rywalizacji 24-godzinnej, by udowodnić, że Hyundai podchodzi do swych sportowych modeli bardzo poważnie.
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)