Hyundai Motorsport podaje skład na sezon 2014

Hyundai Motorsport zaprezentował dziś swój rajdowy zespół. Poznaliśmy etatowych kierowców, podstawowego sponsora i zobaczyliśmy bojowe barwy.

Obraz
Źródło zdjęć: © fot. Hyundai
Marcin Łobodziński

Dziś przedstawiono na konferencji prasowej zespół Hyundai Motorsport na sezon 2014 Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata. Zaprezentowano długo oczekiwane barwy samochodu i samego Huyndaia i20 WRC. Koreański producent zatrudnił aż czterech kierowców.

Obraz
© fot. Hyundai

Zacznijmy jednak od samochodu, a właściwie jego barw. Jak widać, głównym sponsorem jest firma Shell, z którą Hyundai podpisał długoterminową umowę. Stąd nowa nazwa zespołu: Hyundai Shell World Rally Team.

Barw zespołu będą bronić wcześniej zatrudnieni Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul oraz Juho Hänninen i Tomi Tuominen. Dodatkowo w wybranych rundach będą się pojawiać Dani Sordo i Marc Marti oraz Chris Atkinson i Stephane Prevot.

Obraz
© fot. Hyundai

Thierry Neuville zostanie liderem zespołu i wystartuje we wszystkich rundach WRC. Nie do końca jeszcze wiadomo, co będzie z Juho Hänninenem, który jest z Huyndaiem najdłużej i był pierwszym kierowcą rajdowym, który testował i20 WRC. Prawdopodobnie pojedzie więcej rajdów niż pozostali koledzy, ale skupi się na luźnych nawierzchniach, na których jest bardzo mocny. Sezon 2014 rozpocznie od Rajdu Szwecji.

W debiutanckim starcie w Monte Carlo na pewno zobaczymy Daniego Sordo. Hiszpan jeszcze zanim został ogłoszony kierowcą Hyundaia, wysłał zgłoszenie na ten rajd. Jedyne, co wiadomo o startach Chrisa Atkinsona, to pewny występ w Rajdzie Australii.

Obraz
© fot. Hyundai

Z pewnością zawiedziony jest Bryan Bouffier, który również miał spory wkład w powstanie i20 WRC i przygotowanie go zwłaszcza do debiutu w Monte Carlo, w którym Bouffier jest mocny.

W połowie miesiąca Hyundai Motorsport będzie miał za sobą dopiero rok istnienia. Projekt postępował znacznie szybciej niż przygotowania do WRC zespołu Volkswagena. I20 WRC ma za sobą 7700 km testowych. Ostatnio zespół pracował przez niemal połowę października na hiszpańskich szutrach i na asfaltach odcinka Arena Panzerplatte Rajdu Niemiec. Dokumentacja homologacyjna została złożona w FIA 31 października i tym samym zakończono roczne przygotowania do sezonu 2014.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił