Hyundai Motorsport podaje skład na sezon 2014
Hyundai Motorsport zaprezentował dziś swój rajdowy zespół. Poznaliśmy etatowych kierowców, podstawowego sponsora i zobaczyliśmy bojowe barwy.
10.12.2013 | aktual.: 08.10.2022 09:54
Dziś przedstawiono na konferencji prasowej zespół Hyundai Motorsport na sezon 2014 Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata. Zaprezentowano długo oczekiwane barwy samochodu i samego Huyndaia i20 WRC. Koreański producent zatrudnił aż czterech kierowców.
Zacznijmy jednak od samochodu, a właściwie jego barw. Jak widać, głównym sponsorem jest firma Shell, z którą Hyundai podpisał długoterminową umowę. Stąd nowa nazwa zespołu: Hyundai Shell World Rally Team.
Barw zespołu będą bronić wcześniej zatrudnieni Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul oraz Juho Hänninen i Tomi Tuominen. Dodatkowo w wybranych rundach będą się pojawiać Dani Sordo i Marc Marti oraz Chris Atkinson i Stephane Prevot.
Thierry Neuville zostanie liderem zespołu i wystartuje we wszystkich rundach WRC. Nie do końca jeszcze wiadomo, co będzie z Juho Hänninenem, który jest z Huyndaiem najdłużej i był pierwszym kierowcą rajdowym, który testował i20 WRC. Prawdopodobnie pojedzie więcej rajdów niż pozostali koledzy, ale skupi się na luźnych nawierzchniach, na których jest bardzo mocny. Sezon 2014 rozpocznie od Rajdu Szwecji.
W debiutanckim starcie w Monte Carlo na pewno zobaczymy Daniego Sordo. Hiszpan jeszcze zanim został ogłoszony kierowcą Hyundaia, wysłał zgłoszenie na ten rajd. Jedyne, co wiadomo o startach Chrisa Atkinsona, to pewny występ w Rajdzie Australii.
Z pewnością zawiedziony jest Bryan Bouffier, który również miał spory wkład w powstanie i20 WRC i przygotowanie go zwłaszcza do debiutu w Monte Carlo, w którym Bouffier jest mocny.
W połowie miesiąca Hyundai Motorsport będzie miał za sobą dopiero rok istnienia. Projekt postępował znacznie szybciej niż przygotowania do WRC zespołu Volkswagena. I20 WRC ma za sobą 7700 km testowych. Ostatnio zespół pracował przez niemal połowę października na hiszpańskich szutrach i na asfaltach odcinka Arena Panzerplatte Rajdu Niemiec. Dokumentacja homologacyjna została złożona w FIA 31 października i tym samym zakończono roczne przygotowania do sezonu 2014.