Hyundai Ioniq 6 zaskoczył zasięgiem. Rzeczywistość okazała się lepsza niż dane producenta

Elektryczny Ioniq 6 trafił na amerykański rynek w listopadzie ubiegłego roku. W danych homologacyjnych dotyczących zasięgu na jednym ładowaniu producent wskazał 340 mil. Testy EPA wykazały jednak, że w rzeczywistości jest jeszcze lepiej.

Hyundai Ioniq 6
Hyundai Ioniq 6
Źródło zdjęć: © Autokult | Filip Buliński
Aleksander Ruciński

01.02.2023 | aktual.: 02.02.2023 16:25

EPA to amerykańska agencja ochrony środowiska przeprowadzająca niezależne testy zużycia paliwa i energii. Ich wyniki niejednokrotnie rozjeżdżają się z obietnicami producentów. Najczęściej na niekorzyść klienta. W przypadku Ioniqa 6 było jednak inaczej.

Jak wynika z oficjalnych danych technicznych Hyundaia, jednosilnikowy Ioniq 6 z akumulatorem o pojemności 77,4 kWh powinien przejechać na jednym ładowaniu 340 mil lub – jak kto woli – 547 km. W testach EPA udało się jednak pokonać 361 mil (580 km).

Spora w tym zasługa doskonałej aerodynamiki – współczynnik oporu wynosi zaledwie 0,22. Co ciekawe, w wersji na rynek koreański jest on jeszcze niższy – za sprawą kamer zastępujących lusterka wynosi 0,21.

Auto niebawem powinno zawitać także do europejskich salonów. Zainteresowanie klientów jest spore. W rodzimej Korei model zebrał 37 tys. zamówień w zaledwie 24 godziny. Czas pokaże, czy u nas będzie równie popularny.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)