Hyundai broni udziału w europejskim rynku
Kwiecień jest zawsze miesiącem podsumowań sytuacji rynkowej z pierwszego kwartału roku. Tym razem swoje wyniki zaprezentował Hyundai. Przedsiębiorstwo nieznacznie powiększyło udział w rynku i zamierza utrzymać ten poziom przez cały rok.
23.04.2013 | aktual.: 07.10.2022 21:22
Wynik Hyundaia w pierwszym kwartale 2013 roku w Europie
W pierwszym kwartale 2013 roku udział Hyundaia w europejskim rynku wyniósł 3,5%. To 0,1% więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Poniższy wykres pokazuje nieprzerwany trend wzrostowy przedsiębiorstwa.
Tymczasem cały europejski rynek samochodowy nie ma się zbyt dobrze - w pierwszych trzech miesiącach 2013 roku ogólna liczba rejestracji nowych samochodów spadła aż o 9,7%. Na tym tle rejestracja 109 693 egzemplarzy aut z logo Hyundaia, czyli spadek o 4,7%, nie wygląda źle.
Wiceprezes i dyrektor operacyjny Hyundai Motor Europe – Allan Rushforth – zapowiada, że celem marki na ten rok jest utrzymanie udziału w rynku z pierwszego kwartału. Bierze on pod uwagę możliwość wystąpienia delikatnych wahań wokół docelowych 3,5%. Tak tłumaczy swoje mimo wszystko optymistyczne podejście:
Trudna sytuacja rynkowa sprawiła, że wyniki sprzedaży w pierwszym kwartale tego roku są niższe od oczekiwanych. Według nas ten trend utrzyma się także w drugim kwartale, ale wierzymy, że drugiej połowie roku klienci będą z większą pewnością i odwagą podejmować decyzje zakupowe.
Hyundai skutecznie broni swojej pozycji w Europie
- W pierwszym kwartale Hyundai utrzymuje 3,5% udział w rynku,
- Według prognoz producenta w drugim kwartale branżę wciąż czeka wiele wyzwań,
- Firma przewiduje poprawę kondycji sektora w drugiej połowie 2013 i utrzymania poziomu udziału w perspektywie całego roku.
Nowe dane Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów ACEA, dotyczące wolumenu rejestracji nowych samochodów pokazują, że udział w rynku europejskim firmy Hyundai w pierwszym kwartale 2013 roku wyniósł 3,5%. Wynik ten oznacza wzrost o 0,1% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Podczas gdy liczba rejestracji nowych samochodów na europejskim rynku motoryzacyjnym spadła w ciągu trzech miesięcy o 9,7%, poziom rejestracji samochodów marki Hyundai zmniejszył się o 4,7% i wyniósł 109 693 sztuk.
„Trudna sytuacja rynkowa sprawiła, że wyniki sprzedaży w pierwszym kwartale tego roku są niższe od oczekiwanych. Według nas, ten trend utrzyma się także w drugim kwartale, ale wierzymy, że drugiej połowie roku klienci będą z większą pewnością i odwagą podejmować decyzje zakupowe” – powiedział Allan Rushforth, wiceprezes i dyrektor operacyjny Hyundai Motor Europe.
“Nie ma firmy, która pozostałaby obojętna wobec dzisiejszej sytuacji gospodarczej, dlatego cieszymy się, że w pierwszych trzech miesiącach 2013 roku utrzymaliśmy udział w rynku. Oczywiście przewidujemy możliwość fluktuacji w ciągu roku, ale naszym głównym celem jest zachowanie wyniku na poziomie 3,5%” – dodaje Rushforth.
Hyundai zbudował swoją reputację w oparciu o nowoczesny design, zaawansowane technologie oraz zlokalizowanie produkcji samochodów w Europie. Dzięki temu jest w stanie odpowiedzieć na zapotrzebowania klientów, oczekujących ciekawych projektów, jakości, niskiego zużycia paliwa oraz innych cech wpływających na ogólną satysfakcję z użytkowanego samochodu. Jednym z ostatnich modeli opracowanych z myślą o rynkach europejskich jest nowy ix35, zaprezentowany podczas tegorocznych targów w Genewie. W drugiej odsłonie najlepiej sprzedającego się SUV-a Hyundaia ulepszono napęd oraz zwiększono wydajność. Zaprojektowany, opracowany i wyprodukowany w Europie ix35 to najnowszy model wprowadzony na rynek zgodnie ze strategią Hyundaia, zakładającą produkcję samochodów dedykowanych klientom konkretnego regionu.
Nasze najnowsze testy aut Hyundaia
Źródło: Hyundai