Hybrydowy szturm Volvo - XC60 i V60 Plug-in Hybrid

Podczas rozpoczynającego się w poniedziałek NAIAS 2012 Volvo zaprezentuje koncept hybrydowego XC60. Ponadto lada moment do sprzedaży trafi model V60 Plug-in Hybrid.

Hybrydowy szturm Volvo - XC60 i V60 Plug-in Hybrid
Rafał Warecki

07.01.2012 | aktual.: 07.10.2022 18:50

Podczas rozpoczynającego się w poniedziałek NAIAS 2012 Volvo zaprezentuje koncept hybrydowego XC60. Ponadto lada moment do sprzedaży trafi model V60 Plug-in Hybrid.

Obydwa modele będą bazować na podobnych założeniach, lecz od strony technicznej innym układzie napędowym. Ich wspólną cechą będzie między innymi dostępność trzech trybów jazdy. Pure, który pozwala na poruszanie się autem wyłącznie za pomocą energii elektrycznej, Hybrid, w którym jednostka spalinowa współpracuje z elektryczną w celu obniżenia zużycia paliwa i Power, gdzie obydwa silniki pracują na pełnej mocy aby zmaksymalizować osiągi.

Wprowadzając do sprzedaży modele Plug-in Hybrid chcemy umocnić naszą wiodącą pozycję w dziedzinie elektryfikacji branży motoryzacyjnej. To innowacyjne modele, który umożliwiają podczas podróży wybór przez kierowcę trybu jazdy. Żaden inny samochód tego nie oferuje. To właśnie możliwość wyboru między trzema różnymi temperamentami pojazdu decyduje o wyższości Volvo Plug-in Hybrid wobec pozostałych hybryd dostępnych na rynku. Dzięki przyciskom Pure, Hybrid i Power, samochód ten stanowi idealny wybór dla osoby, która oczekuje niskiego poziomu emisji dwutlenku węgla przy maksymalnej przyjemności z jazdy.

Stefan Jacoby, Prezes Volvo Car Corporation

Obraz

Pod maską koncepcyjnego XC60 Plug-in Hybrid pracować będzie benzynowa, turbodoładowana jednostka R4 2,0 o mocy 280 KM (380 Nm) przekazywanych na przednie koła. Przy tylnej osi znajdzie się natomiast silnik elektryczny generujący 70 KM (200 Nm), co sumarycznie ma dawać 350 KM i 580 Nm. Przy sprzężeniu jednostki spalinowej z ośmiobiegową przekładnią automatyczną samochód ma osiągać prędkość 100 km/h w ciągu 6,1 s, przy czym zużycie paliwa będzie niższe niż w samochodzie kompaktowym. Według cyklu europejskiego NEDC wynosi ono 2,3 l / 100 km. Ładowanie akumulatorów niezbędne do pracy jednostki elektrycznej i dołączanego napędu AWD z wykorzystaniem zwykłego gniazdka 220V ma trwać do 3,5 godziny. Szacowany zasięg to 960 km, przy czym 45 km (według cyklu NEDC) można pokonać bezemisyjnie.

Obraz

XC60 Plug-in Hybrid opracowywane jest z myślą głównie o rynkach USA i Chin. Dla Europejczyków w salonach pojawi się limitowane do 1000 egzemplarzy V60 Plug-in Hybrid. Tutaj znajdzie się pod maską wysokoprężny silnik oznaczony symbolem D6, czyli R5 2,4 litra o mocy 215 KM (440 Nm, przednia oś) oraz motor elektryczny o mocy 70 KM (200 Nm, tylna oś). Napęd AWD będzie realizowany w ten sam sposób co w XC60 Plug-in Hybrid. Rodzinne kombi ma spalać 1,9 l ON / 100 km, przy czym 50 km będzie w stanie pokonać na energii elektrycznej.

Volvo XC60 Plug-in Hybrid Concept - Technology

W obydwu autach silnik elektryczny czerpie moc z akumulatora litowo-jonowego (XC60 12,0 kWh, V60 11,2 kWh) chłodzonego wodą i umieszczonego pod podłogą bagażnika. W standardzie znajdzie się oczywiście system hamowania odzyskowego. V60 Plug-in Hybrid ma trafić do klientów jeszcze w tym roku w cenie 57 000 euro. Produkcja będzie regularnie rosnąć do osiągnięcia pułapu 6000 sztuk rocznie.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/12]

Źródło: PR Volvo

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)