Hybrydowe Smarty od października
Od października 2008 roku modele smart fortwo napędzane benzynowymi silnikami o mocy 61 KM i 71 KM zostaną wyposażone w hybrydowy układ napędowy micro-hybrid (mhd) wraz z automatyczną funkcją start-stop.
21.07.2008 | aktual.: 02.10.2022 14:45
Dzięki temu rozwiązaniu spalanie w trybie miejskim zmniejszy się o 20 %, a podczas cyklu mieszanego o 8 % (4,3 litra na 100 km). Ponadto od jesieni 2008 roku model smart fortwo cdi będzie wyposażony w filtr cząstek stałych. Nowe Smart fortwo otrzymają również nową tablicę wskaźników, a funkcjonalność wnętrza samochodu mają poprawić nowe schowki w drzwiach. Wyposażony będzie również w sześcioramienne obręcze kół ze stopów aluminium.
Hybrydowy układ napędowy micro-hybrid (mhd) z automatyczną skrzynią biegów znamy już od 2007 roku, bowiem Smart fortwo był wyposażony już w ten układ w modelu z silnikem 71 KM. Nowością jest wyposażenie wszystkich samochodów w standardzie w system start-stop (rozwiązanie Stop &Start znane z Fiata).
Jak działa system w przypadku smarta?
Moduł elektroniczny wyłącza silnik, gdy kierowca wciska pedał hamulca i gdy prędkość pojazdu spada poniżej 8 km/h – na przykład przy zatrzymywaniu się na światłach. Silnik włącza się ponownie w ułamku sekundy po zwolnieniu pedału hamulca. W ten sposób zmniejsza się zużycie paliwa.