Golf R & Scirocco R - już w naszych salonach!

Od dawna się o nich wspominało. Wspominało się również często. Chodzi o "sportowe auta dla mas". Volkswagen informuje o salonowym debiucie swoich dwóch rodzynków spod litery "R" - Golfa i Scirocco.

RRRR
Michal Grygier

Od dawna się o nich wspominało. Wspominało się również często. Chodzi o "sportowe auta dla mas". Volkswagen informuje o salonowym debiucie swoich dwóch rodzynków spod litery "R" - Golfa i Scirocco.

Sportowe wersje Golfa R i Scirocco R są już dostępne w ofercie polskich salonów Volkswagena. Golf R o mocy 270 KM dzięki nowoczesnemu silnikowi TSI z turbodoładowaniem spala jedynie 8,5 litra, czyli o 2,2 litra (21%) mniej niż jego poprzednik. Wynik całkiem zacny. Choć o wielkim eco nie można tutaj mówić.

Zamiast silnika sześciocylindrowego montowanego dotychczas w modelach R z tego segmentu, zastosowano tutaj czterocylindrowy, dwulitrowy silnik TSI. Golf R z napędem na 4 koła (350Nm między 2500 a 5000 obr./min) przyspiesza do 100 km/h w 5,7 sekundy (Golf R z DSG: 5,5 sekundy) i osiąga - ograniczoną elektronicznie - prędkość maksymalną na poziomie 250 km/h. Cena zaczyna się od 133 040 zł. Dużo? Mało? Chyba konkurencyjnie.

Scirocco R jest według mnie jeszcze ciekawszą propozycją. Szczególnie jeżeli nie zależy Wam tak bardzo na funkcjonalności, a większą wagę przywiązujecie do stylistyki. Silnik 2.0 TSI o mocy 265 KM (gdzie podziało się te 5 rumaków?), napęd niestety tylko na przednie koła, charakterystyczny wygląd i ekskluzywne wyposażenie. Spala średnio 8 litrów (z automatem DSG) na 100 kilometrów. Odpowiada to emisji dwutlenku węgla 187 g/km, co jest niezłą wartością dla samochodu o takich osiągach i potrafiącego śmigać do 250 km/h. Cena najmocniejszego Scirocco zaczyna się od 122 740 zł.

Oba modele w swoich najmocniejszych wersjach mają bogate wyposażenie standardowe. Wyposażone są m.in. w reflektory bi-ksenonowe, klimatyzację elektroniczną, sportowe, 18” obręcze ze stopu metali lekkich Talladega, multifunkcyjną, sportową kierownicę oraz pakiet „czujnik deszczu” i komputer pokładowy MFA Plus.

Dla tych klientów, którzy cenią usportowione kształty nadwozia i wnętrze utrzymane w duchu modeli R, a jednocześnie chcieliby mieć samochód z silnikiem wysokoprężnym o trochę mniejszej mocy lub benzynowym specjaliści z Volkswagen Individual stworzyli wersje wyposażenia R-Line, które dla mnie są dorabianiem sobie... sami wiecie czego.

Ale nadmienić warto, że w ofercie dostępne są zarówno Golf R-Line jak i Scirocco R-line.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu