Golf Cabrio powraca!
VW Eos przestał być jedynym kabrioletem w ofercie VW. Po kilku latach przerwy popularny Golf doczekał się wersji z miękkim, składanym dachem.
24.02.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:20
VW Eos przestał być jedynym kabrioletem w ofercie VW. Po kilku latach przerwy popularny Golf doczekał się wersji z miękkim, składanym dachem.
VW Golf Mk6 w odmianie kabrio zadebiutuje na zbliżającym się wielkimi krokami salonie samochodowym w Genewie. Pojazd bazuje na wersji hatchback, jednak z oczywistych przyczyn jego konstrukcja została trochę zmodyfikowana. Samochód ma elektrohydraulicznie składany i rozkładany dach, a zajmuje to wg danych producenta jedynie 9,5 s. Co więcej, operacja ta może być wykonywana także w ruchu - do prędkości 30 km/h.
Poza materiałowym dachem pod względem stylistyki samochód bardzo mocna przypomina zwykły model. Uwagę zwraca przestylizowana sekcja tylna oraz przednia szyba, która jest teraz nachylona pod większym kątem.
Nowy Golf Cabrio mierzy 4215 mm długości, 1424 mm wysokości i 1779 mm szerokości. Jest więc o 208 mm krótszy od Eosa, jednak rozstaw osi oba pojazdy mają taki sam - 2578 mm. Pojemność bagażnika ze złożonym dachem oszacowano na 250 litrów.
We wnętrzu nie wprowadzono żadnych zmian w porównaniu z wersją hatchback. Z powodzeniem znajdzie się natomiast miejsce dla 4 dorosłych osób.
Nowy Golf Cabrio będzie oferowany w Europie z następującymi jednostkami silnikowymi:
- 1,2-litrowy silnik TSI o mocy 105 KM;
- 1,4-litrowy silnik TSI o mocy 122 KM;
- 1,4-litrowy silnik TSI o mocy 160 KM;
- 2,0-litrowy silnik TSI o mocy 210 KM;
- 1,6- litrowy silnik TDI o mocy 105 KM;
- 2,0-litrowy silnik TDI o mocy 140 KM.
Najoszczędniejsza wersja BlueMotion z 1,6-litrowym dieslem pod maską będzie potrzebowała około 4,4 l oleju napędowego na 100 km. Cena bazowego egzemplarza została ustalona na poziomie 23 625 euro, co stanowi około 93 500 zł.
Źródło: Carscoop